בשבוע שעבר שידרנו במהדורה המרכזית בעכשיו 14 כתבה בה סיפקנו הצצה למחלקה פנימית ו' שהוסבה למחלקת קורונה בשנתיים האחרונות.
בין השאר, שמענו מצוות המחלקה בניצוחה של האחות הראשית חני פטל על פעילות הצוותים הרפואיים בתקופה מאתגרת זו. במחלקה פגשנו את גדעון מיטשניק, שאביו צבי אושפז במחלקה במצב קשה. מאז, לצערנו, צבי נפטר.
עוד בתקופת אשפוזו, הקים בנו גדעון את מיזם "הפלוגה של חני": פעילות למען הצוותים הרפואיים, הכוללת שליחת מכתבים, פינוקים, קינוחים ומילים טובות. לאחר פטירת אביו, הפכו מעשים אלו למפעל הנצחה חי.
כפי שאומר גדעון, "מבחינתי הפעילות הזו למען הצוותים הרפואיים הפכה החל ממועד הפטירה גם לסוג של הנצחה לזכרו של אבי , ד"ר צבי מיטשניק, שעל מיטת חוליו מתוך המצב הקשה שהיה בו הודה לאחיות ולכח העזר".
במסגרת המיזם, הגיעו היום חניכים מפנימיית כפר הנוער יוענה ז'בוטינסקי בבאר יעקב לפגוש את הרופאים, האחיות וכח העזר במחלקה, הביאו להם מכתבי תודה וחיזקו אותם בתקופה מאתגרת זו.
צבי מיטשניק ז"ל, יליד שכונת תלפיות בירושלים (1927), התגייס בגיל 17 לפלמ"ח- פלוגה ג הכשרת אפיקים -הגדוד השלישי, ממקימי קיבוץ חצרים, עבד כחוקר ומטפח זני שום ובצל וד"ר לפיזיולוגיה של הצמח במכון וולקני של משרד החקלאות בבית דגן במשך עשרות שנים.
גופים ואנשים המעוניינים לסייע או לתרום למיזם "הפלוגה של חני", מוזמנים לפנות למספר 055-6607528.
