accessibility-icon
share-icon
צילום: יונתן זינדל פלאש 90
צילום: יונתן זינדל פלאש 90

שיקלי לחברת הכנסת ממרצ: "את מדברת כאחרון פעילי ה-BDS" | צפו

מערכת C14

מערכת C14

טו אדר א' ה'תשפב (16.02.22)

0

like

0

dislike

סוער בוועדת החוקה: ח"כ גבי לסקי ממרצ טענה כי האלימות היא אסטרטגיה של מפעל ההתנחלויות, חבר הכנסת עמיחי שיקלי השיב לה: "זו הסתה פרועה. את מדברת כאחרון פעילי ה-BDS"


הבוקר (ד') מתקיים בכנסת דיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט על "אכיפת החוק בשטחי יהודה ושומרון". במהלך הדיון שעסק בטענות לאלימות מצד תושבי יו"ש היהודים אמרה חברת הכנסת גבי לסקי ממרצ כי לדעתה לא מדובר במיעוט אלא באסטרטגיה כוללת של כל מפעל ההתיישבות.

"אני לא חושבת שאלימות מתנחלים קשורה רק למיעוט קיצוני. מדובר באסטרטגיה כללית של מפעל ההתנחלויות. באמצעות האלימות הזאת הם בונים ההתנחלויות ותופסים את הקרקע בשטיחי C הרי אותם מאחזים ממומנים על ידי המתנחלים", אמרה ח"כ לסקי בדיון.

חבר הכנסת עמיחי שיקלי הגיב לדבריה של לסקי וטען כי מדובר בהסתה פרועה: "את מדברת כאחרון פעילי ה-BDS. זה קשקוש בלבוש. אי אפשר לשמוע הסתה כזאת כלפי ציבור כל כך גדול".

ח"כ שמחה רוטמן שנכח גם הוא בדיון טען כי הדיון באלימות המתיישבים מציג סטנדרט כפול: "על סדר יום הוועדה אמורים להיות מונחים דיונים על אפליה, שוויון, שמירה על ערכים חוקתיים ואכיפת החוק. זה כבר הדיון השני שאתה מקיים בסוגיה שהיא נורא שולית".

"אני מבטיח ללמוד ממך איך להפעיל סטנדרט כפול. מציע לך מילה אחת: תתרגל", ענה לו יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד קריב.

חברת הכנסת אורית סטרוק שנכחה אך היא בדיון פנתה בשלב הזה לנציגי המשטרה והצבא: "אל תתרגלו. זו ממשלה זמנית", אמרה להם כקונטרה לדברי קריב, "אתם צריכים לדעת שרוב העם לא מעוניין במה שאתם שומעים כאן עכשיו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News