accessibility-icon
share-icon
צילום: תומר נאוברג פלאש 90
צילום: תומר נאוברג פלאש 90

"כשהמחלקות קורסות, אנחנו קורסים" − המתמחים חוזרים לרחובות

נתי לנגרמן

נתי לנגרמן

יב אדר א' ה'תשפב (13.02.22)

0

like

0

dislike

ארבעה חודשים לאחר סבב ההפגנות האחרון, המתמחים והמתמחות לרפואה חוזרים לרחובות בדרישה לממש את המתווה לקיצור התורנויות בבתי החולים


ארבעה חודשים לאחר סבב ההפגנות האחרון, המתמחים והמתמחות לרפואה חזרו אמש (שבת) לרחובות בדרישה לממש את המתווה לקיצור התורנויות בבתי החולים מ-26 שעות רצופות, ל-18.

"אתמול אנחנו התייצבנו מול הבית של שר הבריאות ניצן הורוביץ, בדרישה שיעמוד בהתחייבויות שלו ויקיים את קיצור התורנויות שהובטח", סיפר עומר גנור, סטודנט לרפואה.

"שלושה חודשים בלבד מאז נכנסתי לתפקיד, ובעיצומה של המערכה בנגיף הקורונה, המהלך לקיצור התורנויות יצא לדרך", הבטיח שר הבריאות ניצן הורוביץ באוקטובר האחרון במהלך מסיבת עיתונאים, אלא שהמהלך המדובר נכשל.

בניגוד למתווה המדורג והמתוקצב, לכאורה, שסוכם לפני כארבעה חודשים − המלצות הצוות ליישום קיצור תורנויות המתמחים רזות ומצומצמות. לדוגמא, בעוד שהצוות צפוי להמליץ על קיצור התורנויות לפחות מ-5% מהמתמחים, ורק לאלו העובדים בבתי החולים בפריפריה – במתווה המקורי שגובש המספר כפול.

בנוסף, לפי המתווה המקורי כבר בשנת 2023 ייהנו מהמתווה מתמחי בתי החולים במרכז. אלא שבהמלצות הצוות, אין אפילו תאריך יעד לכך.

מסקנות וועדת היישום לקיצור תורנויות המתמחים תוכננו להתפרסם בשבוע שעבר אך לאור הביקורת הציבורית והלחץ של ארגוני המתמחים, דחה שר הבריאות את פרסומן עד להודעה חדשה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News