הבוקר (ב') בשעה 11:00 הגיעו קבוצת פורעים ערבים ליישוב היהודי רמת מגרון כדי למחות על קיומו, את ההתפרעות יזמה וארגנה הועדה ברש"פ למאבק בהתנחלויות בראשות השר מועיד שבאן, שהגיע לשטח אף הוא כשהוא מלווה בכמה מבכיריו והחל להתעמת עם התושבים ועם חיילי צה"ל שהוקפצו למקום.

להזכירכם פרסמנו כאן לפני שבועות ספורים על תלונותיהם של הכפרים באיזור, לשר החדש שבאן בגלל מיקומה של רמת מגרון שמונע מהם חיבור אסטרטגי. בנוסף שהשר מהרש"פ אישר כי יפעל למען הריסת עוז ציון ורמת מגרון.
באירוע האלים היום השתתפו גם עבדאללה אבו רחמה ומונטר אמירה – שניהם מחבלים משוחררים ובכירים בועדה למאבק בהתנחלויות. לאחר כחצי שעה הצליחו התושבים ביחד עם חיילי צה"ל להדוף את הפורעים מהשטח.

נגרם נזק לרכוש.
בצה"ל מאשרים כי לאיזור הגיעו ערבים וכי החל להתפתח חיכוך מילולי שבהמשך כלל אלימות פיזית ויידוי אבנים לעבר כוח שנכח במרחב. הכוח הגיב באמצעים לפיזור הפגנות.
