מלי אביבי, אם חד הורית מאופקים, עוברת בשנים האחרונות מסע מתיש בדרך למגורים ראויים. היא מגדלת לבדה את שלושת ילדיה הקטנים, ועושה זאת בדירת חדר וחצי, מלאה בליקויים כגון עובש וסדקים בקירות, ומפגע בטיחותי חמור – דירה בקומה רביעית ללא סורגים.
מלי מתגוררת בדירת עמיגור על פי החלטת משרד הבינוי והשיכון. על פי התקן, היא אמורה לקבל דירת שלושה חדרים ראויה למגורים, אך בפועל, היא חיה בדירת חדר וחצי שכאמור, אינה ראויה למגורים.
"אין לי סורגים בבית. אני לא יכולה להסיט לרגע את העיניים מהילדים. מה יגידו אם יקרה חלילה אסון לאחד הילדים? יש לי תינוק בבית עם מלא עובש. יש לי סדקים בבית והצפיפות לא מאפשרת לילדים להביא חברים או לצרוך שיעורים פרטיים כפי שמגיע להם. הילדים שלי רוצים לחיות כמו כל החברים שלהם", אומרת לנו מלי בדאגה עצומה לעתיד ילדיה.
יצויין כי היא פנתה מספר פעמים לחברת עמיגור ולמשרד הבינוי והשיכון בבקשה לעבור לדירה אחרת, אך נענתה שבקשתה נדחתה.
ממשרד הבינוי והשיכון נמסר: "משרד הבינוי והשיכון וחברת עמיגור מכירים ומלווים את הפונה המתגוררת בדיור ציבורי משנת 2018. מבדיקתינו עולה כי באפשרותה להגיש עירעור על החלטת הוועדה לדחות את בקשתה להחלפת דירה ונציג המשרד ייצור עימה קשר בתחילת השבוע וינחה אותה בנושא. לנושא הליקויים, נציין כי הפונה סירבה לתיקונם וקבלן מטעמנו אף ביקר בדירה בעבר במטרה להתחיל בתיקונים. במידה ותרצה הפונה שיבוצעו התיקונים, מנהל סניף עמיגור באזור יפעל בנושא בהקדם".
מחברת עמיגור נמסר בתגובה: "עמיגור פנתה לדיירת מספר פעמים כדי לבצע תיקונים בתוך הדירה, אולם הדיירת סירבה לאפשר לאנשי המקצוע לבצע את התיקונים מתוך כוונה כי כך יתאפשר לה לעבור לדירה גדולה יותר. עמיגור מוכנה לבצע את התיקונים לאלתר ללא קשר למעבר דירה אפשרי. התקנת סורגים היא באחריות משרד הבינוי והשיכון ועד כה לא התקבלה כל פניה מהדיירת בנושא.
לנושא החלפת הדירה, משרד הבינוי והשיכון הוא הגורם המוסמך לקבוע את סדרי העדיפויות ואת רשימות הממתינים לדיור ציבורי כולל מעברי דירות. עמיגור היא החברה המשכנת בלבד".
