מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, עלי שמחאני, כתב בציוץ בטוויטר כי לאיראן הזכות להמשיך לתחזק, לחקור ולפתח את היכולת הגרעינית האזרחית שלה. שמחאני הוסיף כי לא ניתן להגביל את טהרן בנושא זה על ידי הסכמים.
בתוך כך, רוברט מאלי, השליח האמריקאי למו"מ עם איראן: "החלטנו להסיר את מרבית הסנקציות אך לא את כולן". עוד אמר, "חלק מהסנקציות אינן קשורות להסכם הגרעין. אנו פועלים בצורה קרובה עם ישראל בעניין הגרעין האיראני, אך אנחנו מחזיקים בהשקפות שונות.
לסיום אמר, "אנו חוזרים לוינה בשבוע הבא – דבר שמעיד שאיננו חושבים שהסכם הגרעין הוא 'גופה' ". כזכור, ארה"ב דיווחה כי בקרוב לא יהיה ניתן להחזיר את הסכם הגרעין הישן.
בתוך כך, מייק פומפאו על הסרת הסנקציות, "ביידן מסיר את הסנקציות על איראן. איראן לא נותנת שום דבר בתמורה. איראן רואה חולשה. ישראל יותר בסיכון. זה נראה כמו ייאוש והאמריקאים ישלמו את המחיר".
Biden lifting sanctions on Iran. Iran giving nothing in return. Ayatollah seeing weakness. Israel more at risk.
This looks like desperation and Americans will pay the price.— Mike Pompeo (@mikepompeo) February 5, 2022
