על רקע המחסור החמור בתקנים עקב מגפת הקורונה: עובדי מקצועות הבריאות ממשיכים זה היום השני לעבוד במתכונת שבת במחלקות הפנימיות בבתי החולים ברחבי הארץ. מדובר בפיזיותרפיסטים, קלינאיות תקשורת, דיאטנים ומרפאים בעיסוק, בין היתר לא מתבצעים טיפולים שיקומיים, תזונתיים ונשימתיים.
לדברי יו"ר איגוד מקצועות הבריאות אלי גבאי, "האחריות לשלומם של המטופלים במחלקות הפנימיות במדינת ישראל רובצת לפתחם של שר הבריאות ומנכ"ל משרדו. המחסור בתקנים, שלא ניתנו לבתי החולים, מביא לכך שלא מתבצעים טיפולים שיקומיים, תזונתיים ונשימתיים, דבר שעלול להגיע לכדי סכנת חיים".

הוא האשים את משרד הבריאות בפגיעה במצבם של מטופלים ואמר: "משרד הבריאות הסיר את האחריות שלו מציבור המטופלים ואינו דואג לשלומם, והדבר גורם לצערי לפגיעה קשה בהם. עובדי מקצועות הבריאות מתמודדים בחזית המערכה היומיומית, אך הפכו לשקופים במערכת הבריאות. אני קורא להנהלת משרד הבריאות להתעשת ולקיים איתנו מו"מ למען כלל המטופלים ברחבי הארץ".
ממשרד הבריאות לא נמסרה תגובה.
