מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון לשעבר הלכה לעולמה בגיל 74. נאור הייתה שופטת בבית המשפט העליון משנת 2003, ומינואר 2015 עד אוקטובר 2017 שימשה כנשיאת בית המשפט העליון. כמו כן, הייתה יושבת ראש ועדת הבחירות המרכזית מדצמבר 2011 עד יוני 2012.
לאחר ההחלטה להקמת ועדת חקירה לאסון מירון הוחלט כי נשיאת העליון בדימוס, נאור, תעמוד בראש הוועדה. בהודעה רשמית נמסר: "בצער רב אנו מודיעים על פטירתה של יו"ר ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון, נשיאת בית המשפט בדימוס, השופטת מרים נאור.
בתקופה האחרונה התמסרה לעבודת הוועדה ולחקר האסון הקשה, וראתה בה שליחות מן המעלה הראשונה בעשייה למען הציבור, כפי שנהגה כל חייה.
הייתה שופטת בכל רמ"ח איבריה, עד יומה האחרון.
חברי הוועדה וצוות הוועדה המומים ומשתתפים בצער המשפחה. יהי זכרה ברוך".

ב-1972 החלה לעבוד בפרקליטות המדינה במחלקת הבג"צים והתמחתה אצל מנהל המחלקה מישאל חשין. במהלך השנים התקדמה לתפקיד סגן בכיר לפרקליט המדינה. במקביל, שימשה כמורה ומתרגלת בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, בין היתר כעוזרת הוראה של פרופ' אליהו הרנון.
בשנת 1980 מונתה לשופטת בבית משפט השלום בירושלים. בשנת 1989 מונתה לשופטת בבית המשפט המחוזי. בתפקידה זה הייתה בהרכב השופטים שהרשיע את אריה דרעי בפלילים.החל בשנת 2000 שימשה סגן נשיא בית המשפט לעניינים מנהליים ומשנת 2001 כיהנה כשופטת בבית המשפט העליון בפועל עד למינוי הקבע ב-16 ביוני 2003.
באפריל 2012 בחרה בה הוועדה לבחירת שופטים לתפקיד המשנה לנשיא בית המשפט, מינוי שנכנס לתוקף עם פרישתו של המשנה הקודם, השופט אליעזר ריבלין. לפי הנוהג למינוי נשיא בית המשפט העליון, נאור החליפה בינואר 2015 את אשר גרוניס כנשיאת בית המשפט העליון, ונשארה בתפקיד זה עד לפרישתה בשנת 2017.
