accessibility-icon
share-icon
לוויתו של אופק אהרון, הערב. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
לוויתו של אופק אהרון, הערב. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אביו של קצין אגוז שנהרג: "רשלנות, אני רוצה הסברים מהרמטכ"ל"

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

יא שבט ה'תשפב (13.01.22)

0

like

0

dislike

כשהוא לובש את מעילו הצבאי של בנו - אביו של רס"ן אופק אהרון, שנהרג אמש בתקרית הדו"צ בבקעה, זעק בהלוויתו: "הייתה פה רשלנות. קיבלת אותו בריא, תחזירו לי אותו בריא. אני רוצה הסברים מהרמטכ"ל" | רס"ן איתמר אלחרר הובא למנוחות בבית העלמין בקרית מלאכי


בהלוויתו של רס"ן אופק אהרון – קצין אגוז שנהרג אמש מירי דו-צדדי בבקעת הירדן – שהתקיימה היום בגן יבנה, השתתפו הערב כאלף איש.

האסון ביחידת אגוז • סיפורי הלוחמים, ומה בדיוק קרה שם?

האסון ביחידת אגוז • סיפורי הלוחמים, ומה בדיוק קרה שם?

0
13.01.22|יצחק אבוחצירא

בתקרית נהרג גם רס"ן איתמר אלחרר, גם הוא קצין באגוז. הוא הובא למנוחות הערב בבית העלמין בקרית מלאכי, אך משפחתו ביקשה להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויה.

maximize-image
images-count3+
החברים נפרדים מאיתמר אלחרר, הערב בבית העלמין בקרית מלאכי. צילום: פלאש 90

במהלך הלוויה, כאשר הוא לובש את מעילו הצבאי של בנו, זעק בבכי אלי, אביו "אופק, תחזור". האב הוסיף "הייתה פה רשלנות. קיבלת אותו בריא, תחזירו לי אותו בריא. אני רוצה הסברים מהרמטכ"ל".

ראש המועצה המקומית גן יבנה, דרור אהרון, ספד גם הוא לאופק ואמר "כולם זוכרים את אופק כילד חייכן, שתמיד עושה טוב. התגייס לגולני כדי לעשות שירות משמעותי – ומשם המשיך לאגוז. אופק צמח מלוחם ביחידת אגוז ועד לקצין מובחר ואיכותי, שחינך דורות של לוחמים, בהם גם בני היישוב. אנחנו כבר מתגעגעים".

maximize-image
images-count3+
הלוויתו של אופק אהרון, הערב. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אתמול בלילה אירע המקרה הקשה בבסיס נבי מוסא שבבקעת יריחו. שני קציני האגוז שימשו כמפקדי פלגה. רס"ן אופק אהרון ז"ל בן ה-28 ורס"ן איתמר אלחרר בן ה-26. ההערכה הראשונית הייתה שכאשר המפק"צ שחיפש גנבי ציוד זיהה את הקצינים בעוד הם יורים לאוויר כחלק מנוהל הפתיחה בירי, הוא החליט שלא להסס ולהמר על חייו ופתח בירי לעבר שני הקצינים מתוך מחשבה, כאמור – שהם החשודים בגניבת הציוד בשטח והם עשויים להשתמש כנגדו באש חיה.

maximize-image
images-count3+
לוויתו של אופק אהרון, הערב בגן יבנה. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לאחר מכן התברר כי לא התבצע נוהל מעצר חשוד או ירי באוויר, אלא התרחשה היתקלות מטווח קרוב של עשרה מטרים. מכיוון שמפקד הצוות ומפקדי הפלגה לא ידעו זה בהימצאותו של זה בשטח, הם חשדו אחד בשני – וכך התרחש האירוע הקשה.

בתחילה האירוע נחשד כפעולת טרור והכוחות שכבר עזבו את השטח הוקפצו אליו חזרה יחד עם כוחות נוספים, ככה"נ ע"י מפקד הצוות שהפעיל אש חיה וע"י הכוח הנוסף שהיה יחד עם הקצינים. כאשר ממדי האירוע התבהרו, הזדעזעו הכוחות לגלות כי המפק"צ ירה על אותם הקצינים. מסוק צה"לי הוזמן מיידית על מנת לפנותם לטיפול, אך היה זה כבר מאוחר מידי, ומותם נקבע.

בשעות הבוקר, כשהידיעה הותרה לפרסום בתקשורת, החלו להתקבץ בשטח בו אירע האירוע הקשה מפקדים בכירים וגורמים רלוונטיים. הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי יצא גם הוא לשטח. במקביל עדכן דובר צה"ל רן כוכב כי כבר במהלך היום תקום ועדת חקירה במקביל לחקירת מצ"ח שתברר את פרטי האירוע לעומק.

maximize-image
images-count3+
הרמטכ"ל אביב כוכבי בזירת האירוע, היום בבוקר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בדבריו במקום אמר הרמטכ"ל כי "השמירה על חיי אדם היא בראש מעיינינו, וחובתנו לתחקר את האירוע ביסודיות ולהפיק ממנו לקחים בכל התחומים, בכל הנושאים ובכל רמות הפיקוד. התחלנו באופן מיידי בתחקור האירוע ובנוסף לכך כבר היום תקום ועדת בדיקה בראשות אלוף במילואים ובהשתתפות מפקדים ומומחים רלוונטיים. נרד לעומק הדברים ונעשה זאת בטווח הזמן המיידי".

בנוסף, הודיע הרמטכ"ל על עוצר פעילות בכלל הצבא שיוקדש ללמידה של האירועים שהתרחשו לאחרונה בצה"ל.

צה"ל הודיע בהמשך היום כי ועדת חקירה מיוחדת בראשות אלוף במיל' נועם תיבון, מפקד אוגדת יו"ש לשעבר, תקום על מנת להגיע לחקר האירוע הקשה.

מפקד פיקוד מרכז, האלוף יהודה פוקס, אמר הערב בריאיון לעכשיו 14: ״תוצאות האירוע אינן קבילות, לא נחסוך כלום בכדי להגיע לאמת. אני לא סבור שיש קשר בין תוצאות האירוע לבין השינוי שהיה בהוראות הפתיחה באש, יש מספיק כלים למפקדים להתמודד עם האתגרים״.

עקבו אחרינו גם ב-Google News