כלל ראשי המועצות ביהודה ושומרון הפיצו היום (חמישי) אגרת לתושבים ביהודה ושומרון ובה הם מבקרים את התנהלות הממשלה וקוראים לציבור להגיע להפגנה הערב מול משרד ראש הממשלה. הם כתבו: ״המצב הפך לבלתי נסבל ולא מקובל״.
באיגרת פרסו ראשי המועצות את הנקודות המרכזיות כנגד הממשלה, בהן: התגברות הטרור, הקמת מדינה פלסטינית ביו"ש, דה לטיגמציה לתושבי יו"ש, המערכה על השטחים הפתוחים, ההתישבות הצעירה והסדרתה ועוד.

האגרת המופצת כתבו ראשי המועצות כי אינם יכולים לשתוק עוד למול פעולות הממשלה בזמן האחרון ולכן החליטו לנהל מאבק משותף כנגדה. לדבריהם, המאבק ישמך עד לשינוי רחב ומהותי באופן בו מתנהלת הממשלה וגופיה בשטח ובגישתה למתיישבי יו"ש.
הם תקפו את הממשלה ושריה על התבטאויותיהם האחרונות כנגד במתיישבים ואת מסע ה"שנאה" על ראשם של תיישבי יהודה ושומרון הקוראים בפי שרים "מתנחלים אלימים" ואף "תתי אדם". הם כתבו: "לצערנו, שרים בכירים בממשלה מצטרפים למסע שיסוי ושנאה מתוזמן של ארגוני השמאל הקיצוני נגד תושבי יו"ש. הפורעים הערבים בכל האזורים מקבלים מכך רוח גבית ומגבירים את הטרור נגדנו, ומענה ציוני לא רק שלא ניתן אלא להיפך".
הם האשימו את שרי הממשלה ברצונם לתקוף את המתיישבים ואף טענו כי "ישנה תחרות מי יתקוף יותר. בתחרות כזו אין לשרים אלו לגיטימטציה להיות שרים במדינת ישראל".

כמו כן, הם התייחסו לסכנה האסטרטגית אותה הממשלה מביאה באישור בנייה בלתי חוקית בכלל ועצימת עיניים בנוגע לבנייה וסלילת דרכים אסטרטגיות ביו"ש בפרט. הם מוסיפים לכך את המסר הנורא אשר עלה מפינוי והרס היישוב חומש לאחר רצח יהודה דימנטמן הי"ד ואמרו כי מדובר בפרס וניצחון לטרור. הם הוסיפו: "הכל בידיעה ושתיקה שיש בה הסכמה מצד ממשלת ישראל. בשנה האחרונה הפעילות הזו התעצמה מאוד והולכת וקרבה לשלב אל-חזור".
האגרת נחתמה בבקשה של ראשי המועצות מהתושבים לבוא ולהפגין (היום) ביום חמישי מול לשכת ראש הממשלה ביום השלושים להרצחו של יהודה דימנטמן: ״אנו פונים אליכם, תושבים יקרים ומבקשים מכם לבוא עם בני משפחותיכם ועם חבריכם ולעמוד איתנו בהפגנה זו – יחד, מאוחדים, נעבור את התקופה הקשה הזו. יחד, כאיש אחד, נאמר לממשלה ולעומד בראשה – עד כאן! ״
