accessibility-icon
share-icon
צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90
צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

משבר בקואליציה: האופוזיציה ניצחה, הח"כים נטשו את המליאה

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

י שבט ה'תשפב (12.01.22)

0

like

0

dislike

המשבר סביב נטיעות קק"ל בנגב: רע"מ לא הצביעה, ניר אורבך נטש את המליאה - והאופוזיציה העבירה שורת חוקים בקריאה טרומית | ח"כי הקואליציה קיבלו שחרור הביתה


לאחר שרע"מ הודיעה שלא תשתתף בהצבעות, וחה"כ ניר אורבך עזב את המליאה במחאה – נוצר מצב בו אין רוב לקואליציה, וחוק של חה"כ אחמד טיבי שיחייב שוטרים להשתמש במצלמות גוף בהפגנות עבר בקריאה טרומית.

הקואליציה הסירה חוקים שהיו אמורים להיות מועמדים להצבעה מהמשך סדר היום, על מנת להימנע ממבוכה נוספת. על פי ההערכות, הדבר הולך לחזור על עצמו מספר פעמים בחודש הקרוב.

ח"כי הקואליציה נטשו את המליאה ונותרו בה רק ח"כים של האופוזיציה, שניצלו את הסיטואציה והעלו חוקים להצבעות.

maximize-image
סיעת רע"מ. צילום: פלאש 90

חברות הכנסת מירי רגב וגלית דיסטל אטבריאן העבירו גם הן הצעות חוק, לפטור ממע"מ בעת קניית דירה ראשונה לזוגות צעירים ולסיוע לעסקים קטנים, שעברו בקריאה טרומית ברוב מוחץ.

גם מיכאל מלכיאלי ואיימן עודה העבירו בקריאה טרומית חוקים שהציעו, לפריסת תשלומים על צריכת חשמל והעלאת קצבת הזקנה.

מנסור עבאס התייחס לדברים וצייץ כי "אין מנצחים ומפסידים, כולנו ביחד כאזרחים ננצח כאשר ניטע תקווה ונתן לתושבי הנגב לחיות ולהתפרנס בכבוד".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, הגיב על רצף הניצחונות של האופוזיציה במליאה ואמר: "היום הוכח שוב – הממשלה הנוכחית היא ממשלת כאוס. בקורונה, בנגב, וגם בכנסת. אפס ניהול, אפס מנהיגות. ישראל זקוקה לממשלה עם כיוון ברור. לממשלה חזקה. נמשיך להאבק בכנסת בימים ובלילות, נחליף את הממשלה הזו, ונחזיר את ניהול המדינה למסלול."

עקבו אחרינו גם ב-Google News