מחדל הקורונה – תמונת מצב: 43,815 מאומתים לפחות ביממה האחרונה. 368,135 בני אדם נבדקו לגילוי הנגיף. בתוך כך – 215,000 מאומתים פעילים. מתוכם, 255 נמצאים במצב קשים, 64 מונשמים. מפרוץ המגיפה – 8,274 נפטרו מהנגיף.
תמונת מצב מחוסנים: במנה הרביעית חוסנו – 424,130. ובמנה השלישית חוסנו -4,358,960. ובמנה הרביעית חוסנו – 5,988,432. ובמנה הראשונה חוסנו – 6,649,940 עד כה.
כזכור, לפני כניסתו לתפקיד רה"מ, בנט התבטא מספר פעמים שהממשלה בראשות נתניהו לא מתפקדת כראוי בעניין הנגיף, בין היתר האשים את הממשלה כי: "אתם השתגעתם? מה אתם עושים?", "אנחנו נמגר את הקורונה בתוך 4 שבועות". לאור דבריו של בנט ועם הספר שהוציא לאור בשם: "איך מנצחים מגיפה". זה לא בדיוק צלח.
עומסים במתחמי הקורונה: 368,135 נבדקו ביממה האחרונה

ראש הממשלה לשעבר נתניהו אמר שלשום כי, "ממשלת המחדל של בנט חייבת לתת מייד פיצוי וסיוע כלכלי לאזרחים, לעצמאים ולעסקים הרבים שנפגעים מהקורונה".
🔴 אתם פשוט חייבים לעצור הכל ולראות את כל השקרים של בנט!
בנט נכשל בקורונה. נכשל בכלכלה. pic.twitter.com/TSyQ3ABggV
ומה לגבי מצב התחלואה בבתי הספר?
הקורונה במערכת החינוך: 47,500 תלמידים ו-7,675 אנשי צוות מאומתים לנגיף. 81,190 תלמידים ו-3,426 אנשי סגל שוהים בבידוד.

הכאוס בבי"ס | שרת החינוך: "סגירת מערכת החינוך – לא יקרה"
מחדל בתי הספר: עם העלייה בתחלואה, ושיאים שנשברים מידי יום מאז פרוץ המגיפה, בבתי הספר קורסים תחת הנטל והעומס הכביר, לפי ההנחיות – אם תלמיד נדבק בנגיף – על כל הכיתה (למי שאין תו ירוק) להכנס לבידוד. בתוך כך, כמידי יום מתגלים כחולים עשרות תלמידים ברחבי הארץ – וסגירת כיתות שלמות, מי שמתקשה לשמור על האיזון הם המורים – "שקורסים תחת הנטל" והתלמידים שמתקשים לעמוד בקצב ועם החששות להדבקה. בתוך כך, שרת החינוך שוללת את האופציה כי יש לסגור את בתי הספר.

"היום אנו זוכים לתמיכה מקיפה של מומחים בכך שאסור לסגור את מערכת החינוך. יותר ויותר מבינים שהנזק לילדים בסגירתה הוא עצום ואנו רואים בימים אלה את ההשלכות הקשות של הסגרים שהיו על הילדים. שיח על סגירת מערכת החינוך פוגע בילדים ובהורים". אמרה השרה.
יש לציין כי העומסים במתחמי הקורונה – מתקשים לעמוד דרך הנטל, ביממה האחרונה נבדקו – 368,135 בדיקות, אלו מספרי שיא מאז פרוץ המגיפה.

נכון להיום: 254 חולים שמצבם מוגדר קשה. 63 מונשמים. 8,274 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.
המרכז הרפואי לגליל: "מספר חולי הקורונה הוכפל תוך שעות בודדות"
בבתי חולים מתחילים להרגיש את העומס: "עלייה משמעותית במספר חולי הקורונה המאושפזים במרכז הרפואי לגליל בנהריה. תוך שעות ספורות הוכפל מספר החולים המאושפזים, המגיע כעת ל-16 מאומתים". נמסר.
עוד נאמר, "13 מהחולים מאושפזים במחלקת כתר גריאטריה, שני חולים מונשמים (בני 76 ו-68) מאושפזים במחלקה לטיפול נמרץ וחולה אחת – ביחידת כתר יולדות.
שבעה מהחולים מוגדרים במצב קשה, שניים במצב בינוני ושבעה קל".
מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, מסר כי לנוכח העלייה בתחלואה בכלל ובמספר החולים הקשים בפרט, אמורה להיפתח בהמשך היום מחלקת כתר מונשמים (טיפול נמרץ קורונה), באגף הצפוני של מחלקת השיקום.

בשונה ממגיפות קודמות, מספר הנדבקים לא עבר את ה-12 אלף ולפיכך בימים הקרובים צפויים עומסים כבירים בבתי החולים.

