ראש הממשלה נפתלי בנט ערך הערב (ג') מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב בה הדגיש כי מצב התחלואה אמנם יעלה משמעותית אך המצב בשליטה: "אנחנו ניצבים מול גל הידבקות שמכה בכל העולם. האומיקרון הוא זן שמדבק יותר מכל הזנים האחרים גם יחד. המספרים הם בגובה שלא הכרנו עד כה. אותם אולפנים שמשדרים היסטריה מוחלטת, קראו לי היסטרי לפני מספר שבועות".
"התחלואה בעולם היא במיליונים, וגם פה נגיע לכמה מיליוני נדבקים", אמר בנט, "אנחנו מנהלים את המשבר הזה בעקביות, לאור שלושה עקרונות: המשק פתוח והכלכלה ממשיכה לתפקד. נגן על הפגיעים ביותר ונשמור על הילדים שלנו – גם אם זה קשה".
ראש הממשלה התייחס גם למצב המשק נוכח הבידודים הרבים והבטיח כי לא ישאירו את האזרחים להתמודד לבד: "אני לא רוצה שאנשים יאבדו את מקום העבודה שלהם, ולא רוצה לראות עסקים שנפטרים. קל לפטר, קשה למצוא עבודה אחר כך. לא נשאיר את האזרחים להתמודד לבד. המדינה נכנסת איתכם מתחת לאלונקה".
"יהיו אנשים רבים בבידודים שיש להם מחיר כלכלי – כל העובדים במשק יקבלו שכר על ימי הבידוד, החל מיומו הראשון. יש מענה גם לעצמאים".

רשות החירום הלאומית: צפי למחסור אדיר בכוח העבודה במשק
בנט גם אמר כי המערכה מנוהלת כך שבתי האבות מוגנים וכי השימוש בתרופות יסייע גם הוא: "אנחנו מגנים על הפגיעים. בישראל שומרים הרמטית על בתי האבות והמוסדות הגריאטריים, הבאנו תרופות ממרק ומפייזר בהיקפים גבוהים הרבה יותר משאר העולם, באופן יחסי".
"האומיקרון פוגע בילדים, הוא לא פוסח עליהם", התייחס ראש הממשלה גם למערכת החינוך: "רובם יהיו בלי סימפטומים אבל המיעוט מבין הלא מחוסנים יחטוף את זה חזק. זה מדאיג אותי מאוד. אני מסתכל על הגרפים של הילדים המאושפזים בכל העולם ואני חושב על הילדים שלנו שלא התחסנו, וכואב לי הלב".
"מערכת החינוך כפופה לאותם כללים כמו כולם – ונראה יותר ילדים מבודדים כי לא כולם עדיין התחסנו. האנטיגן יקר. לכן אנחנו מעבירים השבוע 3 בדיקות לכל תלמיד בחינם, ונמשיך להזרים לילדי ישראל בדיקות בחינם לשימוש ביתי. שאר המשפחה יכולה להשתמש באותן בדיקות".

בנט במענה לשאלת ערוץ 14: "דוגמה לאיך מחרחרים כאוס"
מוקדם יותר היום הודיע מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור נחמן אש, על קיצור ימי הבידוד למאומתים לקורונה לשבעה ימים, כל עוד החולה לא חווה תסמינים בשלושת הימים האחרונים לבידוד. ההחלטה תיכנס לתוקף מיום רביעי בחצות.
"החלטנו לקצר את מספר ימי הבידוד לאחר שבחנו את הנושא ומצאנו כי הסיכוי להדבקה מעבר לשבוע הינו נמוך. החלטה זו תסייע להמשך פעילות המשק בתנאי התחלואה הגבוהים, תוך שמירה על בריאות הציבור", אמר הפרופסור אש.

בתוך כל לקראת כינוס קבינט הקורונה הערב המליצו המומחים על מגבלת התקהלויות נרחבות ותו סגול בחללים סגורים לפרק זמן של מספר שבועות, זאת כדי להקטין את מספר החולים הקשים בשיא הגל. עם זאת הדגישו המומחים כי ההמלצה מוגשת עם סייגים בשל מה שהם מכנים "אי-בהירות לגבי יעילותה".
עוד המליצו בקבינט המומחים להנחות את המבוגרים בקבוצות הסיכון להקטין מגעים למינימום בשבועות הקרובים, לרבות עבודה מרחוק בלבד. בנוסף הוחלט כי כרגע לא מומלץ לסגור את בתי הספר. עם זאת הדגישו כי מומלץ לאפשר למידה היברידית לאור ריבוי הנדרשים לכך.
