מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור נחמן אש, החליט היום (ג') על קיצור ימי הבידוד למאומתים לקורונה לשבעה ימים, כל עוד החולה לא חווה תסמינים בשלושת הימים האחרונים לבידוד. ההחלטה תיכנס לתוקף מיום רביעי בחצות.
על פי הודעת משרד הבריאות, בשבועות האחרונים ערכו במשרד בדיקות בקרב כ-80 מאומתי אומיקרון, שכללו בדיקות pcr ובדיקות מיוחדות לגידול הנגיף אחת ליומיים.
התוצאות שנאספו הראו כי הסיכוי לגדל וירוס חי לאחר שבעה ימי מחלה נמוך ועומד על כ-6%. הנתונים הוצגו לצט״מ, והוא המליץ לקצר את הבידוד לשבעה ימים במקום 10 ימים כפי שהיה נהוג עד היום.

פרופ' אש למנהלי בתיה"ח: צמצמו הדבקות בתוך מערכת הבריאות
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש: "החלטנו לקצר את מספר ימי הבידוד לאחר שבחנו את הנושא ומצאנו כי הסיכוי להדבקה מעבר לשבוע הינו נמוך. החלטה זו תסייע להמשך פעילות המשק בתנאי התחלואה הגבוהים, תוך שמירה על בריאות הציבור".
שר הבריאות, ניצן הורוביץ: "הבידוד למאומתים מתקצר ל-7 ימים. המחקר שערכו מומחי משרד הבריאות מראה שהסיכוי שחולה אומיקרון ידביק אחרי פרק הזמן הזה נמוך מאוד. אנחנו לא נחייב בידוד מעבר למה שנדרש, כדי לשמור על הבריאות, וגם על המשק, החינוך, התרבות וכדי לשמור ככל הניתן על שגרת החיים לצד הקורונה".

