בעקבות ההרס שהתרחש הבוקר בגבעת עוז ציון שבבנימין, הגיע הרב משה אסמן, רבה הראשי של אוקראינה לגבעה על מנת לחזק את התושבים שנאחזים במקום. במהלך הביקור, נחשף הרב למראות ההרס הקשים, ושמע מהתושבים ומנשות הגבעה על האלימות שחוו מצד השוטרים ועל ההרס הברוטלי שחוו.

הרב מחה על פינוי יהודים בארץ ישראל והתבטא בכאב: "לא יאמן שעושים שימוש בחיילים לפנות יהודים שהולכים חלוצים לפני המחנה, מתגוררים בתנאים קשים ומוסרים את נפשם למען ארץ ישראל ותורת ישראל. זה מראות עצובים מאוד ויש למחות על המעשים הרעים הללו".
בסיום הביקור ביקש הרב לבטא את כאבו על ההרס ואת תמיכתו בתושבים, ורשם צ'ק עם תרומה אישית, במטרה לחזק את המשפחות: "מוסרות הנפש על אחיזת העם היהודי".
