על רקע עליית מחירי הרכב החדש בארץ אישרה היום (שני) ועדת הכספים את הצעת עדכון קבוצות המחיר לרכב, תקנות התעבורה ינואר 2022. האמור הוא בעדכון קבוצות המחיר לרכב בישראל, אשר מהן נגזרת אגרת הרישוי השנתית לרכב וכן הטבת שווי השימוש לצרכי מס הכנסה.
העדכון האחרון לקבוצות המחיר נעשה ב2017 ומאז עלו מחירי הרכב אשר לחלקם שונתה קבוצת המחיר ואגרת התשלום השנתי בהתאם. היום אושר עדכון גבולות לרכב בהתאם לעליית מחירי רכב חדש.

העדכון הנ"ל משפיע חלקית, רק על 20% מכלל הרכבים החדשים ולכל שאר הרכבים לא חל שינוי בהתאם לעדכון. מתוך כך אלפי רכבים עוכבו למסירה מתוך מטרה למנוע מהם רישום בקבוצת מחיר גבוהה יותר. התיקון צפוי להוביל להפחתה בהכנסות המדינה בסכום של כ-4.2 מיליון ₪.
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר ציין בפתח הדיון כי "נעשה תיקון מאוד חשוב בעקבות עלייה במדד הרכב, יש רכבים שבעל כורחם עברו מקבוצה זולה יותר לקבוצה יקרה יותר והתיקון מחזיר את הרכבים לקבוצתם, זה מטיב עם האזרחים ומשחרר פקק במסירת הרכבים".

בהמשך קרא יו"ר הוועדה למשרד התחבורה למסד מנגנון עדכון קבוע על מנת למנוע עיכוב במסירת רכבים. כל עך ענתה נציגת משרד התחבורה, ברוני חירמן: "אנחנו בוחנים מיסוד של מנגנון קבוע אוטומטי… הגענו למסקנה שהמדד הנכון ביותר הוא מדד מחירי רכב חדש. במהלך השנה נבחן איך לעגן את המנגנון האוטומטי בתקנות".
במסגרת הדיון קראו ח"כ ינון אזולאי ויו"ר הוועדה לנציג חברות הליסינג לפעול נגד ניצול המצב בשוק מצד חברות הליסינג, והעלאת מחירי רכבי הליסינג הנמכרים לציבור הרחב, וציינו כי הדבר מביא לעליות בשוק יד השנייה כולו.
