ראש הממשלה השתתף היום (שני) בוועדת החוץ והביטחון בראשותו של יו"ר הוועדה חבר הכנסת רם בן ברק. בנט נשא דברים בוועדה ודיבר בין היתר על ההסכם מול אירן ועל המערכת הישראלית.
"אני שמח להיות כאן" פתח בנט את דבריו "אני רואה חשיבות גדולה לפיקוח פרלמנטרי של הכנסת על עבודת הממשלה בכל התחומים, וכמובן בקודש הקודשים – שזה הביטחון הלאומי הישראלי".

בנט טען בישיבה כי מצבה של המדינה היה נתון לסחרור במשך שנים מה שהוביל לפגיעה בביטחונה. "מצב הביטחון הלאומי של ישראל הוא טוב ונמצא במגמת התחזקות, עם לא מעט אתגרים שנפרט מאוחר יותר. החשיבות המרכזית השנה היא בייצוב המערכת הישראלית. המערכת הישראלית הייתה בסחרור של מספר שנים, מה שפגע פגיעה חמורה בביטחון הלאומי הישראלי, על כל מימדיו".
לדבריו, "ייצבנו את המערכת, העברנו תקציב, כלכלת ישראל איתנה ונמצאת בצמיחה של כ-7% בזכות המדיניות שלנו נגד סגרים, מה שאפשר לכלכלה לחזור לעצמה.
בזכות הצמיחה הזו אנחנו לוקחים לא מעט כסף ומשקיעים בהתעצמות ביטחונית של צה"ל וכלל מערכת הביטחון, הייתי אומר התעצמות שלא ראינו שנים. ההתעצמות הזו חשובה לקיומנו, ואני מאוד שמח עליה ונחוש להשלים אותה מהר".

בנט התייחס לסוגיית האיום האירני וכינה אותה 'ראש התמנון': "בראש רשימת האתגרים שלנו ניצבת איראן. איראן היא ראש התמנון שמשגר לעברנו, לכל גבולותינו, יריבים ו׳פרוקסים׳ וזרועות שלה. אנחנו מתמודדים יומם וליל מול איראן ומול גרורותיה. אנחנו עושים פה שינוי של מעבר לתפיסה של מתקפה רציפה ולא רק מגננה רציפה".
ביחס לשיחות בווינה אמר בנט כי "שיחות הגרעין – אנחנו בהחלט מוטרדים. חשוב לי לומר ולהבהיר פה בצורה שלא משתמעת לשתי פנים: ישראל איננה צד להסכמים, ישראל איננה מחויבת למה שיירשם בהסכמים אם הם ייחתמו, וישראל תמשיך לשמור על חופש פעולה מלא בכל מקום ובכל זמן בלי מגבלות".
