בית המשפט הצבאי ביהודה הטיל לפני זמן קצר (ד') עונש של שני מאסרי עולם ופיצוי של מיליוני שקלים על המחבל מונתצר אחמד עלי שלבי, שהורשע ברצח יהודה גואטה הי"ד בפיגוע הירי בצומת תפוח לפני כשמונה חודשים, ובפציעתם של בניה פרץ ועמיחי חלא.
המחבל הורשע לפני כחמישה חודשים בגרימת מוות בכוונה, ניסיון לגרימת מוות בכוונה, נשיאת, החזקת וייצור נשק ושיבוש הליכי משפט. להקראת גזר הדין הגיעו בני משפחת גואטה בליווי עורך דינם.

המחבל מצומת תפוח הורשע ברצח יהודה גואטה הי"ד
לאחר הרשעת המחבל שלבי ביקש אלישע גואטה, אביו של יהודה הי"ד, להשית על המחבל עונש מוות: "למחבל הזה מגיע מוות. הגיע הזמן שהשופטים, בעיקר הצבאיים, יצאו מהקופסה של עצמם ויחליטו מה טוב לעם ישראל".

צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את יהודה גואטה הי"ד
"הוא רצח פה בדם קר בחור צעיר, עוד לא בן 19. מגיע לו גזר דין מוות, למשפחה שלו הגליה ולכל הסייענים מאסר עולם. לא להפוך את היוצרות. חבל שאנחנו משפילים עצמנו למטה למטה, ולא מחליטים כמו שצריך", הוסיף.
