היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מפרסם היום (ג') את חוות דעתו בעניין הסמכות להורות על סגירת גל"צ. חוות הדעת קובעת כי האופציה העדיפה במצב בו מקבלי ההחלטות ירצו לסגור את התחנה היא דרך חקיקה ראשית של הכנסת.
עם זאת קובע היועמ"ש כי ככל שהדרג המדיני יבחר לקדם את סגירת התחנה, המהלך טעון, לכל הפחות, החלטת ממשלה. כלומר – אין די בהחלטת הרמטכ"ל באישור שר הביטחון בלבד כדי להביא לסגירת גלי צה״ל.

"דרך המלך לסגירת התחנה היא בחקיקה ראשית של הכנסת. זאת, נוכח מרכזיות התחנה, הפגיעה בריבוי הבמות ומגוון הדעות ופגיעה מסוימת בזכות לחופש הביטוי", נכתב בחוות הדעת.
מנדלבליט קובע כי סגירת התחנה שלא על ידי חקיקה ראשית של הכנסת מעוררת קשיים משפטיים ממשיים, אך עם זאת הם "אינם עולים כדי מניעה משפטית, בשים לב לתשתית הנורמטיבית הקיימת ולאופי הפגיעה בחופש הביטוי ועוצמתה המוגבלת".
