מסמך שהגיע לידי ערוץ 14 המהווה בסיס למגעים בין משרדי הממשלה חושף את דרישותיו של מנסור עבאס בנוגע למדיניות האכיפה בנגב.
המסמך שכותרתו "עדכון מדיניות האכיפה בחברה הבדואית בנגב והסדרת פתרונות זמניים לתושבים ביישובים הבלתי מוסדרים", חובר בספטמבר האחרון על ידי אשת השמאל הקיצוני ד"ר יעלה רענן, העובדת עם ח"כ מנסור עבאס ומוחמד אלנבארי, ראש מועצת חורה לשעבר.
המסמך מכיל מספר צעדי מדיניות מומלצים, הכוללים הטלת מגבלות משמעותיות על אכיפת חוקי הבניה על האוכלוסייה הבדואית בנגב.
בין היתר דורשים ברע"מ "דחיית אכיפה בכדי לתת הזדמנות לקידום הליכים" כדי לתת "הזדמנות להסדרה של כל ההליכים שנפתחו לפני ספטמבר 21, יש להקפיא את האכיפה על הבניה למשך שלוש שנים". לטענת מחברי המסמך "מהלך זה יוביל לבניית אמון בין המדינה לבית התושבים, ויאפשר קידום פתרונות להתיישבות הבדואית"
עוד דורשים שם להפסיק את השימוש בכלי המשפטי ״דרישה לסילוק יד ולפינוי מקרקעין״, המשמש להטלת צווי פינוי על מקבצים לא חוקיים גדולים. ברע"מ דורשים "לשקול לבטל את ההליכים שהחלו, ועדיין לא הגיעו אל בית המשפט, ולהקפיא את הדיונים אשר מתדיינים בימים אלה בבית המשפט".

בנוגע לבנייה ותיקה, דורשים ברע"מ שרשויות האכיפה יבצעו פעולות אכיפה כלפי משפחות שמסרבות לקבל תוכניות למעבר לשכונות קבע, רק במידה וחלופות הקבע המתוכננות נקבעו "בהסכמה בין ועד הכפר לבין הרשות".
עוד במסמך פרטים שונים הנוגעים להלבנת מבנים לא חוקיים שנבנו כ"ריבוי טבעי" בתוך מקבצים קיימים לצד בית האב הוותיק, ודרישות נוספות להכשרת בניה לא חוקית כאשר היא נעשית באופן "זמני" במסגרת פינוי קרקע שנועדה לפריסת תשתיות לאומיות ופרויקטים נוספים.
