אחרי 23 שנים בכנסת – יו"ר אגודת ישראל ומי שכיהן במשך שנים גם כיו"ר יהדות התורה חבר הכנסת יעקב ליצמן, הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים.

בראיון לבלום וגלסנר בערוץ כנסת אמר ליצמן כי "אם יהיו שוב פעם בחירות אני לא אתמודד". לדבריו, ‏"בגיל שלי, אני מתקרב ל-74 אחרי 23 שנים בכנסת, אני לא חושב שצריך להגיע למצב שבו יצטרכו לסחוב אותי לכנסת".

כבר אתמול בערב, טרם הודעתו של ליצמן, דיווח כתב 'בחדרי חרדים' ארי קלמן על אופציית הפרישה של ליצמן. על פי הדיווח, בשבועות האחרונים פועלים בחסידות גור עליה נמנה ליצמן, על הקמת ועדה פוליטית דומה לזו שהוקמה בחסידות בעלזא, במטרה לחזק את מעמדם. הוועדה תעסוק גם בזירה המוניציפלית המתלהטת, ובין חבריה נמנים אופוזיציונרים של ליצמן, כאלה שראו עצמם כיורשים פוטנציאלים שלו.

מלאכת הקמת הוועדה טרם הושלמה, אך פעם אחת כבר נועדו חלק מחברי הוועדה בכנסת. החברים הקבועים בה יהיו יעקב ליצמן, חנוך זייברט שמוזכר לא אחת כמחליפו של ליצמן, אברהם מנלה, מקרוב לליצמן ואיש עתיר קשרים, מוטי בבצ'יק המחזיק בתואר "עוזר", אך בפועל הוא הרבה יותר מהטייטל, ואף שמו של חכ"ל אליהו חסיד, עולה כמי שייקח חלק בפעילות של הוועדה שתושלם בקרוב.

נזכיר, כי רק לפני חצי שנה הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי הוא צפוי להעמיד את ליצמן לדין כאמור בכפוף לשימוע, בעבירות של שיבוש הליכי משפט והפרת אמונים, בשתי פרשות שונות, כשההערכה היא שהסיפור ייסגר בעסקת טיעון. עם זאת, ליצמן ציין כי הוא מתכנן לפרוש ללא קשר לעסקת טיעון כזו או אחרת. ליצמן מכהן בח"כ 23 שנים, בעבר כיהן כשר הבינוי והשיכון וכשר הבריאות וכיושב ראש וועדת הכספים.