חבר הכנסת משה ארבל מסיעת 'ש"ס' שיגר היום (א') מכתב לנשיאת בית המשפט העליון הגב' אסתר חיות, בדרישה להבהרות בעקבות אמירה על נוהל פסול בבתי המשפפט לטענתו, בריאיון של השופט בדימוס ויועמ"ש לשעבר מני מזוז.
"בריאיון החשוב שנערך עם כבוד שופט בית המשפט העליון בדימוס מני מזוז הוא שיתף בעומס העבודה הקשה והרב המוטל על השופטים" פתח את המכתב ארבל ורשם את האמירה של מני מזוז "בין היתר ציין השופט מזוז: "זה עומס של 24/7 גם בשישי ושבת אתה חייב לעבוד אתה לא יכול להרשות לעצמך באמת חיים חברתיים כל דבר שאתה עושה מלווה בתחושות אשמה".

"כידוע גם לאחר פרישתם של שופטים, וביתר שאת שופטי בית המשפט העליון, אלו נתפשים על ידי סביבתם והציבור הרחב כשופטים וראוי להם להחיל עליהם את רוח כללי האתיקה לשופטים, על כך יש להוסיף כי אין ספק בדבר כנות דבריו של כבוד השופט בדימוס מזוז", הקדים ארבל.
לדבריו, עדות זו של שופט בדימוס מלמדת על הנוהל בבתי המשפט, לפיו השופטים עובדים גם ביום השבת. "עדותו של כבוד השופט מזוז מלמדת על נוהג העבודה הרגיל בבית המשפט העליון ולכן מעלה חשש ממשי כי מערכת המשפט אינה מכבדת כדבעי וכדין את יום המנוחה השבועי יום השבת. מן המאפיינים היהודיים המרכזיים של מדינת ישראל שנקבע בחוק שעות עבודה ומנוחה, תשי"א – 1951" אמר.
בבית המשפט העליון מכהנים מאז יום היוסדו גם שופטים שומרי תורה ומצוות. תרבות עבודה שמחייבת עבודה בשבת וכי היעדרה מולידה רגשות אשם ומביאה שופטים באופן קבוע להפר את הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה וקדושת השבת אינה ראויה או רצויה, עשויה לפגוע בזכויותיהם של כלל השופטים, וודאי שופטים שומרי שבת, ולהניא אחרים מלכהן במוסד.
בנוסף, דרך התנהלותו של בית המשפט העליון עשויה לשדר מסר שגוי לשופטי הערכאות הנמוכות בדבר הציפייה חלילה שיעבדו גם הם בימי המנוחה לנוכח העומס המוטל על כתפיהם". ארבל מוסיף ומביע את החשש שלו מפני הימנעות מעתירות העוסקות בשומרי שבת המבקשים את יומם "מתוך חשש ממשי שבפנייתם לבקש סעד הרי הם גורמים באופן ישיר וכמעט וודאי לחילול השבת".

לסיום דרש ארבל לקבל הבהרה "אבקש את התייחסות מערכת בתי המשפט לדברי השופט בדימוס מזוז והאם אכן עבודה בימי המנוחה השבועיים דרך קבע מאפיינת את שופטי בתי המשפט בכלל ובית המשפט העליון בפרט ומדוע שלא להדגיש בפני שופטי המערכת כי אין כל ציפייה שיעבדו בשבת ובימי המנוחה הרשמיים".
