יער שבתאי בת ה-25, היא הרבה יותר מבתו של מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי. כבר למעלה משש שנים שהיא משרתת במשטרה, ולמרות זאת – כשקיבלה את תעודת ההצטיינות בקורס הקצינים ספגה ביקורות רבות בגלל הייחוס המשפחתי. איך הגיבה לכך?
כך כתבה:
"היי, אני יער, ונכון, אני הבת של המפכ"ל. אמנם בזה לא בחרתי אבל כן בחרתי להיות שוטרת ולעשות את זה בצורה הכי טובה שאני יכולה. אני משרתת בארגון כבר יותר מ-6 שנים וחצי שכללו לילות, שבתות, חגים והרבה עשיה מכל הלב והנשמה".
"לפני יותר משנה התחלתי תהליך יציאה לקצונה, עברתי ועדות וראיונות ורעדו לי הברכיים לא פחות מאף אחד אחר, אפילו קצר יותר. יותר נכון – הרבה יותר. לפני ובמהלך הקורס התהפכה לי הבטן לפני מבחנים, פרזנטציות ושיחות אישיות, ואם כבר מדברים על זה – הייתי צריכה להוכיח הרבה מעבר לנדרש בכל רגע נתון ומסתבר שהצלחתי".
"צר לי לאכזב את אותם אנשים טובים שככל הנראה לא עשו שיעורי בית לפני שקבעו כיצד דברים התנהלו, אבל אני יודעת מי אני ומה עשיתי, אף אחד לא עבר במקומי את המבחנים ואף אחד לא יכל לבצע את תכני הקורס עבורי, זה שלי. זה שאבא שלי עומד בראש הארגון לא אומר שאני צריכה לבטל את עצמי, להוכיח פחות או לא לשאוף למצויינות. אז נכון שהצטיינתי בקורס הקצינים, ולא טעיתם אני גם הבת של המפכ"ל, חד משמעית גאה בזה. הולכת לישון בשקט ויודעת בלב שלם שהרווחתי את זה ביושר ובעבודה מרובה. תהיו טובים, הרבה יותר נחמד".
