אב בית הדין בעיר ביתר עילית, הרב צבי ברוורמן, השתתף היום בכנס הדיינים, מורי ההוראה והרופאים של משרד הבריאות, שם תקף בחריפות את מתנגדי החיסונים. לטענתו מדובר במטורללים שיש להכריז עליהם מלחמה.
"אני מרגיש ייסורי מצפון על כמה וכמה תושבי העיר שנפטרו אחרי שלא חוסנו. יכול להיות שאם היינו פועלים כמו שצריך, יש לנו אחריות גדולה, אנחנו לא אנשים פרטיים. באתי במיוחד מירושלים כי אני מרגיש אחריות לדבר הזה. מי יודע אם ידינו לא שפכו את הדם הזה? צריכים לצאת למערכה אקטיבית. להכריז מלחמה!" אמר הרב ברוורמן.
דבריו של הרב ברוורמן. קרדיט: משרד הבריאות
"מדובר בדיני נפשות. אין ברירה אלא להכריז מלחמה" אמר הרב, "יש לחסום את קווי התוכן של מתנגדי החיסון באמצעות כל מיני דרכים, לאסור על העיתונים לפרסם מודעות של מתנגדי החיסון ולמנוע כינוסים שלהם. לא להזכיר אותם לא לטובה ולא לרעה. די מעניין להביא מטורלל או מטורף שידבר שטויות שילד בן 9 לא מדבר. זאת סכנה.
עלינו האחריות, כמו שלא נרשה שיבואו אלינו אנשים מזיקים, כך אנחנו חייבים למנוע את זה. עלינו למנוע מהם גישה לכל המקומות הציבוריים. החשיבה העקומה הזאת זה משהו מדבק, לא יאומן כי יסופר.
"אחרי הקורונה אנחנו מודדים אדם או רבנים איך הם התנהגו בקורונה, זה יהיה סימן איפה השכל ואיפה האחריות שלהם. לצערנו זה לא כך, כרגע נותנים להם במה. אפשר לעצור חלק גדול מהדימום הזה".
הרב ברוורמן קרא לפרסם כרוז של כלל הרבנים נגד מתנגדי החיסונים.
