ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן, עוכב לפני זמן קצר בידי כוח משטרה ושוחרר לאחר זמן קצר תוך שהוא מקבל זימון לחקירה. בישיבת חומש האשימו את רה"מ, "בנט מחזיר את חוק ההתנקות לשולחן – פרס לרוצחים. בושה".



תגובת דוברות המשטרה: "בהמשך לפניות כתבים ולפרסומים שאינם מדויקים: לפני כשעה הגיע למעבר חיזמה רכב ובו תושב אזור יו"ש, בבדיקה שגרתית של לוחמי מג"ב התגלה כי התושב דרוש לחקירה בתחנת אריאל במחוז ש"י. לוחמי מג"ב ביצעו בדיקה מול התחנה וכעבור זמן קצר הוא קיבל זימון לחקירה ושוחרר במקום ללא מעצר כמובן".
בהצהרה לתקשורת ביום שני דיבר ראש ישיבת חומש על ההחלטה לפנות את חומש "אנחנו יודעים מגורמים בכירים כי התקבלה החלטה להרוס את הישיבה בחומש. רואים צעדים מעשיים משטרתיים וצבאיים לכך", לדבריו "הישיבה קיימת 15 שנה ברציפות, 16 שנה מאז שנעקרנו מהיישוב.

"מעולם לא עשינו רע לאף אדם. רק הפצנו אור ולימוד תורה. אנחנו מזועזעים והמומים, להרוס ולעקור את הישיבה בתום השבעה. זה מתנה לרוצחים וכניעה להם".
נשיא המדינה יצחק הרצוג שהגיע אתמול (ג') לנחם את משפחתו של הנרצח בפיגוע שמע את דרישתם שלא להרוס את ישיבת חומש, ולהסדיר אותה כתשובה לרצח.
בתשובה אמר נשיא המדינה לבני המשפחה כי יש היגיון בבקשה וכי הוא יעביר את המסר ליועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, גייק סאליבן, איתו ייפגש השבוע.

"אתם משפחה נפלאה, כל עם ישראל אתכם. מדברים עליכם. הדברים שאתם אומרים יש בהם הגיון ואני אעביר את המסר הזה ליועץ לביטחון לאומי של ארה"ב גייק סאליבן איתו אני אפגש השבוע", אמר הרצוג למשפחה.
