accessibility-icon
share-icon
הליכוד. גדי יברקן נוסף ברגע האחרון. כחלון בחוץ. צילום: פלאש 90
הליכוד. גדי יברקן נוסף ברגע האחרון. כחלון בחוץ. צילום: פלאש 90

הליכודניקים החדשים | בית הדין: מתפקדים יחויבו להצהיר הזדהות

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

יח טבת ה'תשפב (22.12.21)

0

like

0

dislike

בית הדין של מפלגת הליכוד הכריע בתופעת הליכודניקים החדשים - מתפקד שלא יצהיר הזדהות עם מפלגת הליכוד - יסולק מהתנועה


בית הדין של מפלגת הליכוד קבע היום נחרצות: הליכודניקים החדשים יצהירו על הזדהות עם הליכוד, ויתחייבו להצביע לליכוד – או שיסולקו משורות התנועה. החלטה זו מגיעה לאחר ארבע שנות דיונים בבית הדין של המפלגה בנושא המדובר.

בסביבתו של רה"מ התנגדו בחריפות לפס"ד ואמרו כי מדובר בהחלטה רעה מאד. הם בוחנים כיצד יוכלו לפעול נגד ההחלטה הזו. עיקר הבעיה שלהם עם הפסק דין היא ההחלטה לאפשר להחזיר חברים שהורחקו ובחינה פרטנית של כל אחד מהם.

הליכודניקים החדשים כידוע, היא קבוצה פוליטית שפועלת מתוך הליכוד. הם החלו בהתפקדות למפלגה בשנת 2011 – עם סיומה של המחאה החברתית ומאז ועד היום מנסים להכניס לרשימה נציגים 'ליברליים' יותר לדבריהם.

ביקורת רבה הושמעה כלפי קבוצה זו ואף נטען כי מדובר בקבוצה של פעילי שמאל שגם מצביעים למפלגות השמאל, אך מטרת ההתפקדות שלהם היא לשנות את דרכה של המפלגה מבפנים. רה"מ לשעבר נתניהו הגדיר אותם כסוסים טרויאניים.

המכתב ששלח עוד בראל לשר ארדן
maximize-image
הליכודניקים החדשים

במכתב פס"ד נכתב: "הליכודניקים החדשים" הציגו עצמם כקבוצת צעירים אשר התארגנה בעקבות המחאה החברתית ב-2011 ובאה לטענתה "לחזק את ערכי הדמוקרטיה ברוחה של הכרזת העצמאות של מדינת ישראל". מתנגדיהם טענו, כי מדובר באנשי שמאל, בחלקם אנשי שמאל קיצוני, אשר באו אל הליכוד על מנת לבצע השתלטות עוינת, לחבל בה מבפנים על ידי ניצול הדמוקרטיה התנועתית ולקדם באמצעותה רעיונות שמאל ואנשי שמאל.

במהלך הדיונים בנושא עלתה אופציה לסלק את הקבוצה הזו, כאשר גם בית הדין הגיע להבנה כי מדובר בקבוצה שבאה לחבל מבפנים. עם זאת בית הדין קבע כי לא ניתן לסלק מתפקדים מהתנועה על בסיס שיוך קבוצתי. נוסף לכך שאין הוכחות ברורות שמצטרפים למפלגה מזוהים לחלוטין עם הכוונות הללו.

בהחלטה כתבו בבית הדין כי "מי שפעל נגד הליכוד או אפילו ימצא דבר מה המצביע כי הוא פועל נגד הליכוד או מזדהה עם פעילות כזו, תפעל המנהלת להרחקתו לאחר שתודיע לו על כך בדאר רשום, או בכל אמצעי אחר שיאפשר ווידוא קבלה. המנהלת תאפשר לאותו חבר להשמיע טענותיו בפניה לאחר שתעביר לו את כל המידע העומד נגדו. המנהלת תחליט בהתאם לתוצאות הבירור, כאשר על החלטת המנהלת ניתן יהיה, כמובן, להשיג בפני בית הדין".

עקבו אחרינו גם ב-Google News