86% מחברי צוות הטיפול במגיפות ומאנשי ועדת החיסונים המליצו אתמול על מתן מנת חיסון רביעית נגד קורונה, לאוכלוסיות בסיכון- בני 60 ומעלה, צוותים רפואיים ומדוכאי חיסון.
זאת, מתוך ראייה של תועלת מול סיכון: בעוד שישנם ממצאים ראשוניים על דעיכה של מנת הבוסטר, לא נרשמו עד כה תופעות לוואי חריגות כתוצאה ממתן המנה השלישית ולכן המומחים מעריכים שגם המנה הרביעית בטוחה. ההחלטה התקבלה למרות שאין אף מחקר או בסיס נתונים רלוונטי שתומך בה.

בדומה למבצע הבוסטר, גם כאן ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שמקבלת החלטה כזו. רה״מ נפתלי בנט בירך על ההחלטה ואמר כי מדובר ב-״הישג משמעותי, שיעזור לנו לבלום את גל האומיקרון- הגל החמישי״.
דבריו נאמרו לאחר שהתעמת עם ד״ר שרון אלרעי פרייס בנוגע לחיסון הרביעי בישיבת הקבינט אתמול בערב. בעוד שהיא הסבירה לו שהמחקר בשיבא יחל רק היום, גער בה בנט וטען כי מדובר ב׳איבוד זמן׳. לאחר מכן קרא למשרד הבריאות לאשר את החיסון הרביעי במהירות.
במקביל, במחקר ראשון מסוגן בעולם, כ-200 מתנדבים מהמרכז הרפואי שיבא יקבלו את המנה הרביעית של החיסון. המחקר יתקיים בראשות פרופ׳ גילי רגב יוחאי, ומטרתו בדיקת רמות הנוגדנים בדם של המחוסנים, בנקודות זמן שונות.
