היום (ג') מתקיימת ועדה משותפת של חוץ וביטחון ובט"פ, ועוסקת בפרשת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל. במהלך הישיבה אמר אביו של אהוביה כי המשטרה היא "כבלון משילות חלול". יו"ר הועדה רם בן ברק העיר לו "לא ניתן לפגוע במשטרה בצורה כוללת בדיון החשוב הזה, לא לדבר בגנות המשטרה".
ח"כ משה אבוטבול שנכח גם הוא בועדה זעם על ההערה ותקף את בן ברק: "הערה מיותרת, האדם הזה נמצא בכאב, זה לא הזמן לתת הערות מהסוג הזה".
אברהם סנדק: "משטרה שהיא כבלון משילות חלול"
היו"ר @Ram_Ben_Barak: "לא ניתן לפגוע ב-@IL_police בצורה כוללת בדיון החשוב והרגיש הזה, לא לדבר בגנות המשטרה"
ח"כ @Abutbulm: "ההערה שלך מיותרת, כי האדם נמצא בכאב, זה לא הזמן לתת הערות מהסוג הזה"@Meravbenari pic.twitter.com/ZpL7J0LmwU— ערוץ כנסת (@KnessetT) December 21, 2021
בדיון משתתפים חברי כנסת משלל מפלגות, בניהם חברי הכנסת אורית סטרוק, אבי מעוז, שלמה קרעי, ניר אורבך, אריאל בוסו, משה אבוטבול, מאיר פורוש, שמחה רוטמן, מיכל וולדינגר ונוספים.
קודם לכן הופתעו המשתתפים בדיון לשמוע את משטרת ישראל מציינת בפתח הועדה כי הם לא יכולים להתייחס לפרשה עצמה שכן היא נתונה כרגע לחקירת מח"ש, והם לא מעורבים בה. לכן הבהירו כי הם יכולים להתייחס אך ורק לטיפול בהפגנות.
נציג המשטרה מפתיע את המשתתפים
נציג המשטרה שהגיע לדיון אמר "אני לא מעורב בפרטים בכלל של החקירה". דבריו גררו זעם רב מצד חברי הכנסת הנוכחים בוועדה על כך שהמשטרה ממשיכה לזלזל בנושא ושולחת לדיון נציג שאין לו מושג בהליך החקירה ומוכן לדבר אך ורק על נושא ההפגנות.
צפו בחלק מדבריו של אביו על אהוביה, שנאמרו תוך שהוא משתנק בבכי:
"נער אוהב ארץ ישראל, רועה צאן, בונה גבעות, חי את הקדושה של ארץ ישראל כמו החלוצים שהקימו את הארץ" – כך סיפר אברהם סנדק על בנו אהוביה ז"ל pic.twitter.com/qeiJoR53jA
— ערוץ כנסת (@KnessetT) December 21, 2021
אברהם סנדק פתח את דבריו וסיפר על אהוביה "אהוביה ילד סקרן שמח וחברותי, שהקים סיירת חסד שחילקה מרקים חמים בגוש עציון לחיילים ושוטרים. ילד שאהב את התורה, אהב את ארץ ישראל, רעה צאן ויישב אותה. נער שרצה להתארס עם בחירת ליבו, שלהבת, שכעת נשארה בודדה. נקרע עצם מבשרינו ודם מדמינו. אהוביה – אוהב ישראל ועם ישראל. מפיץ אור בדרכיו הפשוטים".
אברהם דיבר על הטיוח לטענתו של משטרת ישראל בפרשת מותו של בנו: "טיוח מכסה את הדם, אבל הדם עוד רותח. טיוח מכסה את היושר והצדק. תפקיד השוטר בעם ישראל הוא להיות ישר בעצמן, אילולי זה אנחנו נשאר עם משטרה של בלון נפוח ללא השפעה ומשילות חסרה מערך. אנחנו דורשים לא רק צדק לאהוביה אלא צדק לכל עם ישראל שלא ישנה ויחזור מקרה איום שכזה. חץ ננעץ בליבנו כאשר שוטר התנגש בבנינו והפקיר אותו מתחת לרכב 40 דקות.
פעם שניה ננעץ חץ בליבנו כאשר מה שבעניינו הוא טיוח של מה שקרה שם. שראש מח"ש הורתה לשחרר את השוטרים ללא חקירה. כנסת ישראל אתם נבחרי הציבור עליכם לשאוף מהיושר והצדק ולנקות את הכתם מעל מותו של בנינו. התעקשו שיצא הצדק לאור".
