בפגישה בין בכירים בצה״ל לראשי יש״ע בימים האחרונים הועבר מסר כי לאחר סיום השבעה על יהודה דימנטמן הי״ד יינתן האות להרוס את הישיבה בה למד בחומש. גורמים בצה״ל טוענים כי ״מדיניות אכיפת ׳חוק ההתנתקות׳ שאוסר כניסת ושהיית ישראלים בשטח היישוב המפונה חומש נשארה״.
דובר צה"ל הגיב לידיעה: "המדיניות של כוחות הביטחון באשר ליישוב המפונה חומש לא השתנתה".

מוקדם יותר היום תקפו בסביבתו של הנרצח יהודה דימנטמן ז"ל את ההחלטה להרוס את הישיבה בחומש. בנאום הצהרה לתקשורת דיברה אלמנתו, אביו, ראש הישיבה וראש המועצה כשהמסר הישיר של דבריהם הוא כי הריסת הישיבה היא מתנה וכניעה לטרור.
אלמנתו של הנרצח, אתיה, אמרה: "לצערי הרב ולתדהמתי נודע לי שהולכים להרוס את הישיבה בחומש. זה חוסר רגישות למשפחה שיושבת שבעה. משחקים אותה כאילו אנחנו בובות בלי רגש".
ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן נשא גם הוא דברים וציין בפתח דבריו כי "אנחנו יודעים מגורמים בכירים כי התקבלה החלטה להרוס את הישיבה בחומש. רואים צעדים מעשיים משטרתיים וצבאיים לכך", לדבריו "הישיבה קיימת 15 שנה ברציפות, 16 שנה מאז שנעקרנו מהיישוב".
"מעולם לא עשינו רע לאף אדם. רק הפצנו אור ולימוד תורה. אנחנו מזועזעים והמומים, להרוס ולעקור את הישיבה בתום השבעה. זה מתנה לרוצחים וכניעה להם".

אביו של יהודה, מרדכי, עלה לשאת דברים לאחר מכן ודיבר גם הוא על חשיבות הישיבה בחומש "הנחמה שלנו היא אך ורק אם דמו לא נשפך לריק. אם חס ושלום יפנו את הישיבה – דמו נשפך לריק. אנו פגועים עד עמקי נשמותינו ומצפים שהמדינה לא תיסוג מחומש". האב שלח מסר ברור ואמר כי "האם הגאה של הרוצח, לא תהיה גאה על כך שפינתה יהודי ממושבו!".
