accessibility-icon
share-icon
צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

"עד שמישהי לא תירצח - כולם ישתקו": שביתת האחיות | צפו בכתבה

נתי לנגרמן

נתי לנגרמן

יא טבת ה'תשפב (15.12.21)

0

like

0

dislike

היום ב-7:00 יצאו האחים והאחיות לשביתה בת 24 שעות, כמחאה על אי היישום המיידי של המתווה למניעת אלימות כנגדן, שמגיע על רקע עלייה בתקיפות כנגד צוותים רפואיים. הצעת חוק בנושא שהגיש ח"כ אופיר כץ (הליכוד)- נדחתה | צפו בכתבה


האחים והאחיות בבתי החולים ובקהילה מרגישים שהם לא יכולים יותר. יותר אלימות שמופנית כנגדם, מספר תקיפות פיזיות ומילוליות שהולך ועולה ותחושה כללית של חוסר אונים. כל אלו, ועוד- גרמו להם לשבות היום כמחאה.

צפו בכתבה

הטריגר שהפעיל את מתג השביתה הוא אי- היישום המיידי של המתווה למניעת אלימות כנגד צוותים רפואיים. האחיות דורשות שיוצבו שוטרים סמוך למחלקות הסגורות, שתוגדר ענישה הולמת לתוקפים בחוק ושמקבלי ההחלטות יתעסקו בנושא. לדבריהן, שיחות שקיימו בימים האחרונים עם ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר האוצר אביגדור ליברמן לא הביאו הישגים משמעותיים.

לינק ישיר
maximize-image
אחיות בבית החולים הדסה עין כרם. צילום: פלאש 90

 

בנוסף, היום העלה חבר הכנסת אופיר כץ (הליכוד) הצעת חוק שבאה להחמיר את הענישה כנגד אלו שבחורים לתקוף צוותים רפואיים. צפו בדברים שאמר לפני ההצבעה במליאה, שדחתה לבסוף את החוק ברוב של 61 מול 59.

עקבו אחרינו גם ב-Google News