accessibility-icon
share-icon
עמר בר-לב. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
עמר בר-לב. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בר-לב עונה למבקריו על האמירה המקוממת: ״שתו כוס מים״

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

י טבת ה'תשפב (14.12.21)

0

like

0

dislike

לאחר שהתבטא אתמול נגד "אלימות המתנחלים" ועורר סערה, עמר בר-לב מגיב לביקורות: "מבין שקשה לחלקכם על כך ששמים לכם מראה מול הפנים"


לאחר הסערה שעורר אמש בעקבות הדברים שרשם בתום פגישתו עם תת מזכירת המדינה בארה"ב ויקטוריה נולנד ("התעניינה באלימות המתנחלים"), עמר בר-לב עונה למבקריו על האמירה המקוממת, בצורה מקוממת אפילו יותר, וכך הוא רושם: "אני מבין שבאמת קשה לחלקכם ששמים לכם מראה מול הפנים על כך שאלימות מתנחלים קיצוניים חוצה את כל העולם וממשלות זרות מתעניינות בנושא.

אני ממליץ למי שקשה לו, שישתה כוס מים. אמשיך להילחם בטרור הפלסטיני כאילו אין אלימות מתנחלים קיצוניים – ובאלימות מתנחלים קיצוניים כאילו אין טרור פלסטיני".

כזכור, אמש העלה השר בר-לב ציוץ לחשבון הטוויטר שלו בו רשם כי "תת מזכירת המדינה התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלסטינית".

רה"מ בנט התייחס לדברי בר-לב ורשם "המתיישבים ביהודה ושומרון סובלים מאלימות ומטרור, יום יום, עשרות שנים. הם חומת המגן של כולנו ועלינו לחזק אותם ולתמוך בהם, במילים ובמעשים. תופעות שוליות יש בכל ציבור, צריך לטפל בהן בכל האמצעים, אבל אסור לנו להכליל ציבור שלם".

ח"כ מוסי רז יצא להגנתו של בר-לב ואמר כי "הצטערתי לשמוע את דבריו של ראש הממשלה בנט בנוגע לאלימות מתנחלים. במקום להציב קו אדום אל מול תופעת האלימות בחר ראש הממשלה לתת לה גיבוי ולהקטין אותה. אני מצפה מרה"מ להתגייס בכל כוחו לעצירת התופעה המסוכנת הזו".

האמירה של בר לב על אלימות המתנחלים ספגה גינויים גם באופוזיציה וגם בקואליציה, כשאחת מהן הייתה השרה איילת שקד שהגיבה לאמירה: "התבלבלת. המתיישבים הם מלח הארץ".

גם יו"ר סיעת ימינה ח"כ ניר אורבך יצא נגד האמירה ודרש התנצלות: "השר, עם ישראל מחכה להתנצלות. אין סימטריה ואין מקום לאמירות כאלה. המתיישבים הם טובי בניה ובנותיה של החברה ישראלית. ממליץ לך לשבת איתם להיכרות לפני אמירות מקוממות שכאלו. אמירה שכזו היא פוגענית, לא ראויה והכי נורא שהיא מציגה מצג שיקרי. תתנצל".

ח"כ שמחה רוטמן הגיב לציוץ של השר:

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב בחריפות להתבטאותו של השר לביטחון פנים: "שר במדינת ישראל, בחוצפה ובהתנשאות, מכפיש חצי מליון מאזרחי מדינת ישראל. מכפיש את החלוצים הגיבורים, מלח הארץ מיישבי הארץ תושבי ההתיישבות ביו"ש. ובכך למעשה מכפיש את תושבי מדינת ישראל כולה, ללא בושה.

רק אתמול בזמן שבר לב נפגש עם מזכירת המדינה האמריקאית, הותקפו בשומרון על הכביש המרכזי 505, אזרחים יהודים, באבנים ובבקבוקי תבערה, כלומר ניסו לרצוח אותם, על כך הוא לא טרח לדבר עם מזכירת המדינה.

אני דורש מראש הממשלה נפתלי בנט לגנות את האמירה הזו להוקיע אותה ולדרוש ממנו התנצלות לאלתר. זו חרפה. אנחנו לא נקבל הכתמת שמם של החלוצים העומדים כחומה בצורה להגנה על מדינת ישראל. מיישבי לב הארץ.

maximize-image
בנט. צילום: אוהד צווינברג פול פלאש 90

 

השרה איילת שקד נהגה נכון כשיצאה מיד חזיתית נגד ההכפשה וההכללה הזו, ראש הממשלה בנט הוא הנושא באחריות הכוללת והוא חייב להביע את גינויו בחריפות.

בר לב, ממייסדי שלום עכשיו, חשב אולי בשנאתו שהוא מכפיש רק את חצי מיליון המתיישבים ביו"ש. הוא הכפיש את מדינת ישראל כולה. שתחקה של ראש הממשלה עלולה לחזק את ההכפשה הזו.

אני כידוע לא בחרתי בממשלה הזו, ומרכיביה אני חבר בליכוד, אבל ראש הממשלה צריך להיות ראש ממשלה של כולם, והממשלה צריכה להיות ממשלה של כולם, ואסור לקבל אמירות כאלו, לא כלפי חצי מיליון מתיישבי יהודה ושומרון ובוודאי לא לקבל אמירות שמכפישות את מדינת ישראל כולה בעולם".

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו על ההשוואות הבזויות של השר בר לב: "ההשוואה המטורללת של השר לביטחון הפלסטינים רק מוכיחה שהוא לא חי במציאות. האמת שאיילת שקד היא האחרונה שיכולה להתלונן: רק בזכותה ובזכות נפתלי בנט, בר לב הפך להיות שר הבט"פ. כל יום שהאיש המנותק הזה אחראי על ביטחון אזרחי ישראל הוא סכנה למדינה. אנו דורשים להרחיק אותו מיידית מכל פגישה מדינית. מדובר בשונא מתנחלים אנטישמי שמייצר השוואות מסוכנות.

מר בר לב, במקום לבלבל את המוח על אלימות מתנחלים, קח את הנהג שלך וסע ללוד. תראה מקרוב על איזה 'אלימות משני הצדדים' מדובר. נפתלי בנט, הכתם הזה עליך".

עקבו אחרינו גם ב-Google News