השר עמר בר לב העלה לחשבון הטוויטר שלו ציוץ בתום פגישתו עם תת מזכירת המדינה בארה"ב, ויקטוריה נולנד, בו רשם כי "תת מזכירת המדינה התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלסטינית".
פגשתי היום את תת מזכירת המדינה של ארה"ב, הגברת ויקטוריה נולנד. תת מזכירת המדינה התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלסטינית. pic.twitter.com/M1XNdqHtZ2
— עמר בר-לב (@omerbarlev) December 13, 2021
השרה איילת שקד לא הסכימה לדברים וענתה לו: "התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר".
התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר.
האלימות ממנה יש להזדעזע היא עשרות מקרי זריקות אבנים ובקתבים על יהודים שקורים מדי יום – רק בגלל שהם יהודים, וכל זה בעידוד ובתמיכת הרשפ.
ממליצה לך לדבר על האלימות הזו עם גב' נולנד. https://t.co/D3o9JCVFAe— איילת שקד Ayelet Shaked (@Ayelet__Shaked) December 13, 2021
יו"ר סיעת ימינה ח"כ ניר אורבך דרש התנצלות מהשר לבט"פ עמר בר לב: "השר, עם ישראל מחכה להתנצלות. אין סימטריה ואין מקום לאמירות כאלה. המתיישבים הם טובי בניה ובנותיה של החברה ישראלית. ממליץ לך לשבת איתם להיכרות לפני אמירות מקוממות שכאלו. אמירה שכזו היא פוגענית, לא ראויה והכי נורא שהיא מציגה מצג שיקרי. תתנצל."
ח"כ עמיחי שיקלי הביע את הזלזול שלו בדבריו של בר לב באמצעות ציוץ בו חילק ציון 'גרוע' לשר הבט"פ:
בר לב הוא שר ביטחון הפנים הגרוע ביותר שהיה אי פעם למדינת ישראל. https://t.co/HmSY8NDYnz
— עמיחי שיקלי – Amichai Chikli (@AmichaiChikli) December 13, 2021
חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כתב: "שמע, סליחה על הבוטות, אבל אתה פשוט מנוול. מאות אלפי מתיישבים גיבורים סופגים טרור יום יומי ושילמו מחיר דמים יקר ואתה שופך את דמם בנבזות ומשתתף בקמפיין שקרי ואנטישמי שמכפיש אותם כדי לשחק אותה נאור ולמצוא חן בעיניי חבורה של צבועים. תתבייש לך איש קטן. ותודה לאיילת שקד שבזכותה אתה שר".
שמע, סליחה על הבוטות, אבל אתה פשוט מנוול. מאות אלפי מתיישבים גיבורים סופגים טרור יום יומי ושילמו מחיר דמים יקר ואתה שופך את דמם בנבזות ומשתתף בקמפיין שקרי ואנטישמי שמכפיש אותם כדי לשחק אותה נאור ולמצוא חן בעיניי חבורה של צבועים. תתבייש לך איש קטן. ותודה לאיילת שקד שבזכותה אתה שר. https://t.co/awksjkZ9jp
— בצלאל סמוטריץ' (@bezalelsm) December 13, 2021
בתגובה לדבריה של איילת שקד, האשים אותה סמוטריץ' לאחר מכן ורשם לה "את התבלבלת, הפכת אותו משוליים סהרוריים לשר בכיר".
את התבלבלת. הפכת במו ידייך את המנוול הזה משוליים סהרוריים של השמאל לשר בכיר. את אשמה בדיבורים ובעיקר במעשים המסוכנים שלו ואל תנסי לנקות את המצפון בציוצים מביכים וכאבי בטן מלאכותיים. https://t.co/yp0pbAgsKe
— בצלאל סמוטריץ' (@bezalelsm) December 13, 2021
ראש המועצה המקומית עודד רביבי הגיב לציוץ: "שר הבט"פ היה צריך לענות לה כי יש הרבה יותר מתנחלים שמעסיקים בתנאים מלאים עשרות אלפי פלסטינים, עליו היה לספר על מאות אלפי הפלסטינים שמועסקים בישראל, שזוכים לטיפול רפואי. עליו היה לדייק אותה במספרים שהמשטרה שתחתיו פרסמה רק לפני שבועיים שלושה, לא לתת לה להכתים את כל "המתנחלים".
אולי יכול היה לדבר על תופעת רצח נשים על רקע "כבוד המשפחה" אמר רביבי והוסיף "השתיקה של השר כמוה כהסכמה והיא מייצגת היטב את התחושה של מסע דמוניזציה מצד חלק מאנשי הממשל בארה"ב ומצד חלק מחברי הכנסת כנגד המתיישבים ש-99.99% מהם לא נוהגים באלימות כלפי פלסטינים, גם אם נשותיהם עזבו או מי מהוריהם כעס בערב שלפני. עד לפני כמה חודשים נדמה היה שהמתיישבים כבר אינם דמון, אסור שיהיו מי שינסה להחזיר אותם להיות כאלה".
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הגיב לדברי השר עמר בר לב: "בר לב מסית ומתיר את דם המתיישבים וחיילי צה"ל. מדהים איך אל מול עשרות ארועי טרור של ערבים מדי יום, השר לבטחון הפנים בוחר להשתלח בדברים שיקריים נגד מתיישבי יו"ש. אני דורש מראש הממשלה בנט להתנער מדברי הבלע של בר לב ולהוקיעם פומבית. יש גבול!".
ארגון "עד כאן" אשר חושף את פעילות הרש"פ וארגוני האנרכיסיטים שפוגעים במתיישבים מסר בתגובה: "עצוב לראות את השר האחראי על ביטחון אזרחי ישראל בוחר להיות דובר הרשות הפלסטינית והאיחוד האירופי, במסגרת הקמפיין הממומן להכפשת המתיישבים.
נתונים שפרסמה המשטרה שבר לב אחראי עליה, מוכיחים כי אלימות הפלסטינים גדולה עשרות מונים מכל אירוע אלימות של יהודים כלפי ערבים. בר לב התבלבל בענק ועליו להתנצל בפני מאות אלפי ישראליים שומרי חוק. במקום לטפל בבעיות הנשק הלא חוקי, הפרוטקשן והאלימות במגזר הערבי הוא בוחר להשתלח נגד ציבור ציוני עצום שתורם רבות למדינה כדי להתחמק מדיון בכשלונותיו".
מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו מגיב להשמצת המתנחלים וההתערבות המדינית של שר הבט"פ למען הפלסטינים: "אחרי שסיים לנצח את הקרב מול הנרגילות, מסמן השר לביטחון הפלסטינים את האויב הבא שלו: אלימות המתנחלים. כמה רפיסות, כמה רדידות של שר שאמור לפעול לביטחון הפנים, ובמקום זה הפך את עצמו לנציג המדיני של הפלסטינים.
לנוכח אוזלת היד של השר, לא נותר אלא לדרוש מיידית את פיטוריו. אסור שאזרחי ישראל יופקרו בידי מי שפועל לרווחת האויב".
