היום (ש׳) זוהו 20 מאומתים חדשים לוראיינט האומיקרון בישראל.
עד כה זוהו בישראל 55 מאומתים לזן:
• 36 מאומתים ששבו מדרום אפריקה , אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, בלרוס, הונגריה, איטליה ונמיביה.
• 11 מאומתים שהינם מגעים של שבים מדרום אפריקה ואנגליה
• 8 בקהילה
מתוך אותם 55 מאומתים: 13 לא מוגנים (לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון) ו – 42 מוגנים.
בנוסף, קיים חשד גבוה לעוד 51 מקרים של חשיפה לוראיינט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף.
מבין סך המאומתים וה"חשד הגבוה" (106), ל-40 יש סימפטומים – ומאושפז אחד במצב קשה (לא מחוסן), ל-63 אין סימפטומים, ו-3 בתהליך בירור.
566 ישראלים וישראליות נדבקו אמש (שישי) בנגיף הקורונה. אותם נדבקים מהווים כ-0.68% מכלל הבדיקות שבוצעו.
לשם השוואה, ביום שישי שעבר נדבקו 485 ישראלים, ואחוז הבדיקות החיוביות עמד על 0.5.
כמות המאומתים השבועית עלתה ה-13%, לעומת כמות הבדיקות שעלתה באחוז אחד בלבד.
שני נדבקים חדשים בזן האומיקרון התגלו בארץ. מניין הנדבקים הנוכחי עומד על 37- שלושה מתוכם החלימו. 24 מהנבדקים הם מחוסנים.
71 חשודים ברמה גבוהה לנשיאת הוריאנט, ועוד עשרות ברמה נמוכה.
מקדם ההדבקה עלה גם הוא ועומד על 1.1.
לאחר שמספר המאושפזים בבתי החולים בישראל בעקבות הידבקות בקורונה ירד, הוא עלה שוב ועומד על 102 בני אדם. 52 מהם מונשמים. למעלה מ-90% מהם לא מוגנים.
8,210 ישראלים וישראליות נפטרו עד כה כתוצאה מהקורונה ומסיבוכיה.
