משרד הבריאות מעדכן היום (ו') כי נכון להיום זוהו בישראל עד כה 7 מאומתים שנחשפו לווראיינט אומיקרון. ארבעה מתוכם לא מחוסנים ששבו לאחרונה מדרום אפריקה, שני מחוסנים ששבו מאפריקה ומחוסן בוסטר ששב מאנגליה.
נוסף לכך קיים חשד גבוה לעוד 27 מקרים של חשיפה לווראיינט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. מתוכם 22 לא מוגנים, כלומר אנשים לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה או מחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון.
מתוך אותם 27 מקרים של חשד גבוה שמונה מהם חזרו מחו"ל או היו במגע עם חוזר מחו"ל – 19 מהחשודים לא שהו בחו"ל לאחרונה כלל. בנוסף קיימים 14 מקרים נוספים, המוגדרים בחשד נמוך, כלומר דגימות שהוגדרו כחיובי גבולי ונשלחו לבדיקה חוזרת.
נתון שיכול להצביע על יעילות החיסון גם ביחס לאומיקרון הוא כי מתוך כלל המאומתים והחשודים בחשד גבוה, עשרה מתוך אלו הלא מחוסנים חווים סימפטומים, מתוך המוגנים מקרה אחד בלבד מלווה בסימפטומים.
