שר המשפטים גדעון סער החליט הבוקר (ה') בהסכמת נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, למנות את סגן נשיא בית המשפט המחוזי ת"א, השופט שאול שוחט לכהונה בפועל בבית המשפט העליון לתקופה של שישה חודשים.
המינוי נעשה בהתאם לסמכות שר המשפטים נחשב לצעד חריג שכן לראשונה מזה 14 שנים מתמנה שופט לעליון לכהונה זמנית ללא מעורבות הוועדה לבחירת שופטים.

"אמשיך לעשות מאמצים להגיע להסכמות הנדרשות בוועדה לבחירת שופטים באשר למינויי הקבע בבית המשפט העליון, שישקפו גם את הגיוון הנדרש בערכאת השיפוט העליונה במדינה", אמר סער, "אני משוכנע שהשופט שוחט יתרום מניסיונו השיפוטי העשיר ומכישוריו לעבודת בית המשפט העליון".
שוחט, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב ומרצה בכיר לדיני משפחה באוניברסיטת בר-אילן, נולד בשנת 1955 בישראל. לאחר סיום שירותו הצבאי, סיים בשנת 1980 את לימודי המשפטים באוניברסיטת תל אביב שלאחריהם הוסמך כעורך דין.
בספטמבר 1998 מונה לכהונת שופט של בתי משפט השלום במחוזות תל אביב והמרכז. בשנת 2007 מונה לשופט בית המשפט המחוזי בתל אביב. שחוט גם עמד בראש הוועדה הציבורית "לחלוקת חסכון פנסיוני בין בני זוג שנפרדו" וביוני 2018 מונה לכהונת סגן נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב-יפו.
כזכור לפני כשבועיים הוועדה לבחירת שופטים שהייתה אמורה להכריז על השופטים החדשים נדחתה בשל אי הסכמות בין חבריה. חברי הוועדה מהצד הימני, השרה שקד וח"כ רוטמן מנסים ליצור 'דיל', במסגרתו ייבחרו שני שופטים שמרנים ושני שופטים אקטיביסטים לבית המשפט העליון.
"עסקה שלא תהיה טובה – לא תהיה. טוב עשה שר המשפטים שדחה את הדיון בוועדה", אמרה שקד לאחר דחיית הוועדה.

