כוחות גדולים של משטרה ומנהל אזרחי פינו הבוקר (ד') משפחות מהמאחזים גאולת ציון ורמת מגרון בבנימין. זו הפעם השניה בתוך שבוע שמאחזים אלו מפונים. כוחות המשטרה הרסו בתים של ארבע משפחות שמתגוררות במקום ונבנו מחדש לאחר ההרס בשבוע שעבר. המשפחות טענו כי הוצאו בכוח מבתיהן בתוך דקות ספורות ומבלי שניתנה להם כל התראה או זמן להתארגן. תושבים שתיעדו את ההרס הורחקו אף הם בכוח מהמקום.




עפ"י דיווחים של מתיישבים מהאזור כוחות משטרה פרסו מחסומים לאורך כביש 60 ומנעו מאזרחים בעלי חזות דתית לעבור כדי שלא יגיעו למנוע את הפינוי.
ארגון חוננו מסייע ל-10 עצורים, חלקם קטינים, אשר נעצרו הבוקר במהלך הרס בתים במאחזים בבנימין. עו"ד נתי רום, נמצא בתחנת המשטרה ומסייע לעצורים, רום מדווח כי העצורים בניהם קטינים כבני 15 ו-16 סיפרו על אלימות שוטרים קשה במהלך הפינוי. כל העצורים הועברו לימ"ר ש"י. אחת מהעצורות, אם לתינוק נכה, שביתה נהרס הבוקר, הופרדה מבנה התינוק שהועבר למשפחה אחרת. שתי עצורות, בניהם נערה כבת 15, פונו מתחנת המשטרה למיון בעקבות פציעה מאלימות שוטרים.
תושבי המאחזים הגיבו: "ממשלת בנט חכמה על יהודים. במקום לפנות ולהרוס את עשרות אלפי המבנים הבלתי חוקיים של הבדואים בנגב, מעדיפים להגיע לפה ולהרוס את ההתיישבות. בושה!״
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הגיב להרס הבוקר:"אנו דורשים שאת הכוחות האלה תפעיל הממשלה נגד השתלטות הענק של הערבים על אדמות המדינה.ישנם אלפי בתים וכבישים שהרשות הפלסטינית בונה וסוללת בניגוד לחוק כדי לכבוש את יהודה ושומרון, והדרג המדיני מתעלם מהם לחלוטין, ומאפשר לבנייה בלתי חוקית ערבית להשתלט על אזורים אסטרטגיים. האכיפה הסלקטיבית נגד יהודים חייבת להיפסק."
ח"כ איתמר בן-גביר, אמר בתגובה לפינוי: ״המראות הקשים של גירוש יהודים מביתם חוזרים, כי ממשלת בנט-עבאס הורסים את בתי משפחות המתיישבים שבאים ליישב את הארץ ולהגן עליה מפני פורעים ובאותו זמן יושבים ודנים על הסדרת חשמל בחוק למבנים בלתי חוקיים בנגב". ח"כ בן גביר הוסיף: "הדרום נכבש בבנייה מסיבית ללא היתרי בנייה, או תוכניות וכל דאגתה של הממשלה היא להיטפל למשפחות יהודיות. ככה נראית מדיניות של ממשלת האחים המוסלמים ושר הבט"פ השמלאני, מכשירים בפזורה בתים לא חוקיים ומגרשים בגאולת ציון״.
ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לפינוי ואמר: "לבדואים מרחיבים את הבנייה הבלתי חוקית והממשלה מכשירה ומחוקקת עבורם את חוק החשמל, ואת ההתיישבות היהודית הורסים ומפנים. אוי לבושה".
ח"כ יצחק פינדרוס בתגובה לפינוי בגאולת ציון וברמת מגרון: "בנט ממשיך בהפרה שיטתית של הבטחותיו. מי שהצהיר שביום הראשון בלשכת ראש הממשלה יסדיר את ההתיישבות הצעירה, מפעיל מדיניות פינויים וגירוש יהודים מבתיהם, לעומת דממה מוחלטת ביחס להשתוללות הבניה פלסטינית בלתי חוקית בשטחי c ובנגב.
"עשר מעלות ימינה", אמרנו כבר."
