accessibility-icon
share-icon
צבא ארה"ב, ארכיון |  צילום רויטרס
צבא ארה"ב, ארכיון | צילום רויטרס

"אירן תקפה בסיס אמריקני בסוריה בתגובה להפצצות ישראליות"

מערכת C14

מערכת C14

טו כסלו ה'תשפב (19.11.21)

0

like

0

dislike

הניו יורק טיימס מאשר כי תקיפת הבסיס האמריקאי בחודש אוקטובר האחרון ע"י חמישה מל"טים מתאבדים מיוחסת לאירן והגיעה כתגובה על התקיפות המיוחסות לישראל בסוריה. על פי הטיימס המתקפה נכשלה בזכות ישראל ושירותי המודיעין שלה כשהעבירה לכאורה את המידע שהוביל לפינוי הבסיס לארה"ב


הניו יורק טיימס מדווח היום (ו') כי תקיפת המלט"ים על הבסיס האמריקני שבסוריה בחודש שעבר הייתה פעולה איראנית כתגובה על התקיפות המיוחסות לישראל בסוריה, את הדברים אישרו גורמים ביטחוניים ישראלים ואמריקנים ששוחחו עם הטיימס.

חמישה מל"טים מתאבדים שוגרו לעבר הבסיס האמריקאי בצפון סוריה, בארה"ב כינו את הפעולה כ-"מתקפה מתוכננת ומכוונת". רק שניים מהמל"טים התפוצצו אך כוונו על מנת להרוג ולזרוע הרס.

על פי הטיימס המתקפה נכשלה בזכות ישראל ושירותי המודיעין שלה כשהעבירה לכאורה את המידע שהוביל לפינוי הבסיס לארה"ב, בעקבות כך רוב החיילים האמריקנים פונו מהמקום מספר שעות עוד טרם המתקפה האירנית.

ב"ניו יורק טיימס" כינו את הפעולה "הסלמה במלחמת הצללים של אירן וישראל" ועל פי הפרסום זו היא למעשה הפעם הראשונה שבה אירן תוקפת את צבא ארצות הברית לאחר פעילות צבאית ישראלית באזור.

עקבו אחרינו גם ב-Google News