הניו יורק טיימס מדווח היום (ו') כי תקיפת המלט"ים על הבסיס האמריקני שבסוריה בחודש שעבר הייתה פעולה איראנית כתגובה על התקיפות המיוחסות לישראל בסוריה, את הדברים אישרו גורמים ביטחוניים ישראלים ואמריקנים ששוחחו עם הטיימס.
חמישה מל"טים מתאבדים שוגרו לעבר הבסיס האמריקאי בצפון סוריה, בארה"ב כינו את הפעולה כ-"מתקפה מתוכננת ומכוונת". רק שניים מהמל"טים התפוצצו אך כוונו על מנת להרוג ולזרוע הרס.
על פי הטיימס המתקפה נכשלה בזכות ישראל ושירותי המודיעין שלה כשהעבירה לכאורה את המידע שהוביל לפינוי הבסיס לארה"ב, בעקבות כך רוב החיילים האמריקנים פונו מהמקום מספר שעות עוד טרם המתקפה האירנית.
ב"ניו יורק טיימס" כינו את הפעולה "הסלמה במלחמת הצללים של אירן וישראל" ועל פי הפרסום זו היא למעשה הפעם הראשונה שבה אירן תוקפת את צבא ארצות הברית לאחר פעילות צבאית ישראלית באזור.
