שרת הפנים הבריטית פריטי פאטל, הודיעה היום (ו') כי בכוונתה להכריז על חמאס כעל ארגון טרור ולהכניס אותו תחת חוק הטרור, המשמעות היא שכל מי שיביע תמיכה בחמאס, יניף את דגלו או יארגן פגישות לארגון יעבור על החוק, העונש על כך הוא עד 10 שנות מאסר.
ראש הממשלה נפתלי בנט ברך בחשבון הטוויטר שלו על ההחלטה והודה לבוריס ג'ונסון: "חמאס הוא ארגון טרור, פשוט כך. "הזרוע המדינית" מאפשרת את הפעילות הצבאית שלו. אותם טרוריסטים – רק בחליפות. תודה וההערכה רבה לידידי בוריס ג'ונסון
על המנהיגות בנושא.
"איננו יכולים עוד להפריד בין הצד הצבאי והפוליטי של הארגון, בהתבסס על מגוון רחב של מודיעין המעיד על קשרים של הארגון לטרור", אמרה פאטל והתייחסה בדבריה להפרדה שהייתה עד כה בין הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, לארגון כולו.

"חמאס הוא ארגון אנטישמי מיסודו", צפוייה להגיד פטאל, כך עלפי ה"גרדיאן" הבריטי, "אנטישמיות היא רוע מתמשך שלעולם לא אסבול. יהודים מרגישים בדרך כלל לא בטוחים – בבית הספר, ברחובות, כשהם מתפללים, בבתיהם ובאינטרנט".
"לחמאס יש יכולות טרור משמעותיות, כולל גישה לנשקים רבים ומתוחכמים, כמו גם מתקני אימון לטרור. הארגון היה מעורב באלימות ובפעולות טרור אלימות זמן רב. ההכרה הנוכחית בחמאס יוצרת הבחנה מלאכותית בין חלקים שונים בארגון, ונכון לעדכן את ההכרה הזו. זה צעד חשוב, בעיקר לקהילה היהודית. אם נאפשר קיצוניות, זה ישחק את הביטחון", תוסיף.
