השייח' כמאל ח'טיב, המנהיג בפועל של הפלג הצפוני בתנועה האסלאמית, אשר הוצא כזכור מחוץ לחוק ב2015, שב לפעילות מלאה. כזכור במאי האחרון נעצר ח'טיב בכפר כנא עירו, מבצע שהוגדר בידי גורמים ביטחוניים כמזכיר 'מבצע בעזה'. אש נפתחה אז על השוטרים ו4 מחבלים נפצעו.
ח'טיב נעצר לאחר שעורר הסתה חמורה, ולדברי השב"כ "מסריו עודדו פעילות טרור… ח'טיב הסית, שלהב ועודד אזרחים לפעילות אלימה ובלתי חוקית'.

למרות שהוגש נגדו כתב אישום, בית המשפט לא אישר את דרישת הפרקליטות לעצרו עד תום ההליכים. בחודש אוקטובר, הסתיימו כל המגבלות שהוטלו עליו במסגרתם נאסר עליו לשאת דרשות ולהשתמש ברשתות החברתיות.
בנאום שנשא השבוע ח'טיב בעירו בכפר כנא, חזר והסית ח'טיב באופן קשה וחמור נגד ישראל, ואמר:
"אין אף אחד שיכול להכריח אותנו לקרוא לכותל המערבי 'הכותל'. אפילו לא מנסור עבאס. עבורנו הכותל הוא אל בוראק. היום לצערנו אנחנו לא יכולים לטאטא את הכיבוש הישראלי מאל אקצא ומאל בוראק. אבל אני אומר לכם, יבוא יום ונטאטא ונגרש את הכיבוש הישראלי מאל אקצא ומאל בוראק. ואז, אם נרצה ונחליט כך, נוכל להתיר לצאצאים של הכיבוש להתפלל באל בוראק".
מתנועת 'אם תרצו' וארגון "לך ירושלים", הפועלים בחודשים האחרונים לחשוף לציבור את פעילות התנועה האסלאמית, ואף הביאו לפתיחה בחקירת משטרה נגד עמותת אל אקצה, מסרו בתגובה:
"היום היחיד שמתקרב, הוא היום בו ח'טיב יושלך מאחורי סורג ובריח. השאלה מה יקרה קודם: האם יספיק להסית מספיק אנשים עד שיישפך דם, או ששר הבט"פ והמפכ"ל יתעשתו ויורו לעצור אותו. כל דקה שהאיש הזה נושם אוויר חופשי, היא דקה של הסתה, של מימון טרור ושלהוב הרחוב הערבי נגד ישראל. אנחנו נמשיך לפעול בכל הדרכים האפשריות כדי שח'טיב ייעצר ויפסיק את ההסתה שלו"
