נהג אוטובוס של חברת 'נתיב אקספרס' מצפת נדקר היום (ד') באורח קשה, לאחר שנוסע תקף אותו באגרופים ולאחר מכן חתך לו את העורק הראשי בצוואר באמצעות שבר של בקבוק בירה.
האירוע המזעזע התרחש ברחוב דוד אלעזר בצפת, כאשר נוסע עלה אל האוטובוס אך לא שילם. הנהג דרש מהנוסע לשלם עבור הנסיעה, ובתגובה תקף אותו הנוסע באגרופים ודקר אותו כאמור בעזרת בקבוק בירה. כונני מד"א שהיו במקום הצילו את חיי הנהג.

מקרה חמור זה מצטרף לעלייה התלולה בתקיפות הנהגים בזמן האחרון. על פי נתוני ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית אשר עוקב אחר הנושא דרך דו"ח שנתי מקיף, בשנת 2020 חוו הנהגים כ-3,644 מקרי אלימות פיזית. בפועל, המספר גבוה בהרבה שכן רק 47% מהמקרים דווחו. בנוסף לכך, 40% מהנהגים דיווחו שחוו אלימות פיזית בעבודתם במהלך שנת 2020 (19% מהם דיווחו על 3 ויותר מקרים).
ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה: "רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ישבו מאחורי סורג ובריח. על רשויות החוק לפעול בהתאם. היום בו נהג ירצח על הכביש קרוב מתמיד. יש לעצור את טרור האוטובוסים נגד הנהגים".
הטענות שעולות מהשטח הן כי חברת 'נתיב אקספרס' "מכחישה את המקרה" ואוסרת על הנהגים לשבות. מדוברות 'נתיב אקספרס' נמסר בתגובה: "נוסע עלה לאוטובוס עם בקבוק בירה, הנהג ביקש ממנו לא לעלות עם הבקבוק. כתגובה הנוסע נתן אגרוף לנהג, שבר את הבקבוק ופגע בנהג. הנהג פונה לטיפול, אינני אחראי לתגובות של גופים שונים לכן אני גם לא עונה עליהן".
דוברות המשטרה: "במוקד 100 של משטרת ישראל התקבל דיווח אודות גבר בשנות ה-30 לחייו(צפת) שתקף נהג אוטובוס בסמוך לבית החולים זיו. כתוצאה מכך נהג האוטובוס נפצע באורח קל. שוטרי משטרת ישראל שהגיעו למקום האירוע איתרו את החשוד, עצרו אותו והועבר לתחנת המשטרה לחקירה".
יו"ר הארגון ישראל גנון מתייחס לאירוע
