שר הפנים של טורקיה, סולימאן סוילו, מתייחס היום (ג') למעצרם של זוג הישראלים בטורקיה ומספק הסבר לפרשה, מה שלמעשה נחשב לתגובה הראשונה למקרה מטעם גורם טורקי רשמי.
במסגרת פגישה עם שר הפנים של מונגוליה התייחס סוילו למעצר ואמר: "ישנה הערכה שאנחנו יכולים לקרוא לזה ריגול פוליטי וצבאי. הם צילמו את משכנו הנשיאותי של הנשיא ארדואן וסימנו אותו".
סוילי ציין כי למשרד התובע הגיעו פרטי המקרה והוא יכריע בעניין: "פרטי התקרית הועברו לפרקליטות, שאוספת ומעריכה את הראיות. המשך הטיפול בפרשה – תלויה בבית המשפט".
עו"ד פנינת ינאי: "זה היה כמעט נס, דקה לפני שנסעתי מישראל לקחתי עיתון בו תמונת הלקוח שלי, הצגתי לשופט ואמרתי לו שצריך להבין שזה סיפור גדול בישראל, כולנו בטוחים שהייתה פה טעות כי זה יכול לקרות לכל אחד"
לריאיון המלא>> https://t.co/YCM2QdyAPJ@BittonRosen @YanayPninat #החדשות_ברשת pic.twitter.com/CfmQd3WL4h— עכשיו 14 (@Now14Israel) November 16, 2021
כזכור, אמש נפגש עם בני הזוג לראשונה עורך הדין הישראלי ניר יסלוביץ'. בישראל פועלים במקביל בכל המישורים האפשריים על מנת להביא לשחרורם.
ראש הממשלה אף התייחס למאמצים בפתח ישיבת הממשלה השבוע: "אני רוצה להתייחס למעצרם של הזוג אוקנין בטורקיה. שר החוץ, אני וגורמים נוספים עסקנו בזה במהלך סוף השבוע. מדובר בשני אזרחים תמימים שנקלעו, בטעות, לסיטואציה מורכבת".
"שוחחתי אתמול עם המשפחה, ואנחנו עושים הכל כדי להביא את הנושא לפתרון. ביקשתי מהמשפחה, למרות הקושי הגדול, להיות חזקים. אנחנו איתכם. מעבר לזה, לא נכון להרחיב כרגע".
