ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקר היום (ג') בתרגיל אוגדתי של עוצבת געש, וקיים הערכת מצב, ביחד עם שר הביטחון, בני גנץ, והרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי. במסגרת התרגיל, כ-3,000 לוחמים מחטיבות גולני, שריון, תותחנים וחטיבות מילואים, לצד מערכי מודיעין וחיל האוויר, מתרגלים תמרון במתווה הררי ולוחמה בשטח בנוי.
"תקציב המדינה אושר והדבר הזה חשוב במיוחד לצה"ל, שיכול לתכנן נכון את המשאבים, להתאמן בצורה רציפה ואינטנסיבית ולהשקיע את כל מה שצריך בהיערכות למלחמה הבאה. צה"ל מתאמן היום בהיקפים גדולים מאוד וברמת כשירות גבוהה, גם למצב של תמרון, בכל מקום", אמר בנט.
צילום: עומר מירון/ לע"מ
"אנחנו מוקפים באתגרים ביטחוניים והמטרה היא לנצל תקופות של שקט יחסי כדי לבנות כוח. לכן, אנחנו נערכים לתרחישים השונים, הקרובים והרחוקים", הוסיף ראש הממשלה.
בנט התייחס גם כמובן לאיום האירני: "אנחנו מתמודדים עם איראן ושלוחותיה, בלבנון ובסוריה. לא משנה מה יקרה בין אירן לבין המעצמות, ואנחנו בהחלט מודאגים מהעובדה שאין מספיק קשיחות מול ההפרות האירניות, ישראל תגן על עצמה, בכוחות עצמה".

שר הביטחון בני גנץ התייחס גם הוא לאירנים ואמר: "אנחנו כמובן עוקבים אחרי כל מה שקורה בכל הזירות. אנחנו רואים בימים אלו את המדיניות של איראן גם בתוך איראן בהקשרי הגרעין, גם בהקשרי ההתעצמות שלה מחוץ לאיראן, ואת ההשפעה שלה בסוריה ובלבנון".
"העולם צריך לפעול כנגד איראן וישראל צריכה להמשיך לעשות את מה שהיא צריכה בכל אחת מהזירות בכלל ובזירה הצפונית בפרט. מצאנו פה מערכת מאוד מגובשת ומאומנת שצוברת עוד ועוד יכולות, ואני מאוד שמח על מה שראינו פה".

