המאבק של תושבי השומרון הצליח. לאחר שביום שישי יצאו תושבי מערב השומרון יחד עם ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן לחסום את הבניה הבלתי חוקית, ולהפגין מול מבנה בלתי חוקי פלסטיני שנבנה על כביש 5, הבוקר הודיע המינהל האזרחי כי המאהל יפונה ובעקבות כך הרשות הפלסטינית פינתה את המאהל בעצמה.
ראש מועצת שומרון יוסי דגן בירך על פינוי המבנה: "אנחנו נהיה בכל מקום בו תהיה השתלטות של הרשות הפלסטינית על אדמות בשליטה ישראלית. לא ניתן לתיאטרון האבסורד הזה להמשך. בגוש מערבא לבדו נבנו בחודשיים האחרונים 20 מבנים בלתי חוקיים של הרשות הפלסטינית הרצחנית ואין פוצה פה ומצפצף. לעומת זאת כל מאהל של חלוצים ישראלים שכל מטרתם הגנה על האדמות למען מדינת ישראל זוכה לטיפול מהיר ופינוי של הרשויות ללא שהות. ההפקרות הזו ביהודה ושומרון לא תמשך".
בחודשים האחרונים מנהלים התושבים מערכה בניסיון לעצור את ההשתלטות הערבית הבלתי חוקית על אדמות בשליטה ישראלית באזור. עד היום פעלו התושבים מול המינהל האזרחי וגורמים במערכת הביטחון אך משהבניה נמשכת וכוחות הביטחון נמנעים מלהתערב, החליטו התושבים לצאת לשטח ולעצור את הבניה בעצמם. באדמות המדינה באזור גוש מערבא נבנו בחודשים האחרונים 70 מבנים פלסטינים בלתי חוקיים. כ-20 מתוכם נבנו בחודשיים האחרונים. בשבוע שעבר, נחצה קו נוסף, ונבנה מבנה פלסטיני בלתי חוקי סמוך לכביש חוצה שומרון, במקום מרוחק מכל כפר, ובמטרה להתריס ולהשתלט על אדמות באזור הנמצאות בשליטה ישראלית, מבנה אשר כאמור פונה היום.
