ראש הממשלה נפתלי בנט, השר לביטחון פנים עמר בר-לב, ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, יוצאים היום (ג') בהצהרה מיוחדת לתקשורת בתום מבצע "אושן" לתפיסת אמצעי לחימה בלתי חוקיים בחברה הערבית מסגרתו עצרה הלילה המשטרה 65 חשודים בסחר באמל"ח.
"מדובר באחד המבצעים המתוחכמים והנועזים, ואני רוצה לשבח את המפכ"ל, את השר לבט"פ, את מפקד המחוז ואת כל השותפים לתהליך", אמר ראש הממשלה בפתח דבריו.
"הכרזנו מלחמה על פורעי החוק בחברה הערבית, לא פחות. הקמנו אגף מיוחד לנושא במשטרת ישראל, ואנחנו פועלים. לא מדברים, עושים. הדרך עוד ארוכה, אבל השינוי כבר מורגש בשטח. השימוש המופקר בנשק בחברה הערבית גובה חיי אדם", הוסיף בנט.
"משך שנים נבנה כאן אחד ממצבורי הנשק הבלתי חוקיים הגדולים במזרח התיכון, ואת זה התחלנו לפרק. לאזרחי ישראל הערבים אני רוצה לומר – מגיע לכם ביטחון אישי. לכן, אנחנו כאן, פועלים ונמשיך לפעול".


"לפורעי החוק בחברה הערבית, שמטילים אימה, הן על ערבים והן על יהודים – אנחנו לא נוותר, אנחנו לא נרפה. אנחנו רואים אתכם, ואנחנו נרדוף אתכם עד אחרון הנשקים ועד אחרון העבריינים שמטילים אימה על הסדר הציבורי. אנחנו נבוא איתכם דין וחשבון, אנחנו נעמיד אתכם לדין ואתם תשלמו. מבצע "אושן" הושלם בהצלחה. מכאן פנינו אל המבצע הבא, ואל אלו שאחריו", סיים.
