accessibility-icon
share-icon
צילום: יונתן זינדל פלאש 90
צילום: יונתן זינדל פלאש 90

בידיעת בנט: מנסור עבאס נועד עם מלך ירדן בארמון ברבת-עמון

מערכת C14

מערכת C14

ה כסלו ה'תשפב (09.11.21)

0

like

0

dislike

יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, נועד מלך ירדן ודן עמו בנושאים שונים בהם יחסי ישראל-ירדן והמזרח התיכון. הפגישה התקיימה בתיאום בין הממלכה לבין ממשלת ישראל ובאישורו של ראש הממשלה בנט כך על פי הדיווח בחדשות 12


יו"ר רע"ם מנסור עבאס ועבדאללה מלך ירדן נפגשו בארמון בעמאן ודנו בנושאים הקשורים ליחסים בין המדינות והאזור, הביקור התבצע בתיאום מלא בין ירדן וממשלת ישראל ובאישורו של ראש הממשלה נפתלי בנט, כך על פי הדיווח בחדשות 12.

על פי הפרסומים הפגישה בין השניים ארכה כארבע שעות, ובה דנו  בנושאים שונים בהם יחסי המדינות והמזרח התיכון בכללו, ואף על סוגיית שתי המדינות.

כזכור ערב השנה החדשה חשף נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בריאיון לליטל מש בערוץ 20 כי נפגש עם מלך ירדן, עבדאללה השני, בארמונו. על פחי הרצוג במפגש, שהתקיים בהזמנת המלך, דנו הנשיא והמלך על סוגיות עומק אסטרטגיות הן ברמה הבילטרלית והן ברמה האזורית.

"ירדן היא מדינה חשובה מאד. אני מכבד מאד את המלך עבדאללה, מנהיג גדול ושחקן אזורי משמעותי מאד שנפגש לאחרונה עם מנהיגים חשובים ביותר ביניהם הנשיא ביידן, הנשיא פוטין ועם הנשיא א-סיסי ואבו מאזן. בפגישתנו שוחחנו בין היתר על תחומים מרכזיים שבשיח בין המדינות, בין היתר הסכם ליבוא חקלאות בשנת השמיטה, נושאי אנרגיה, קיימות ופתרונות למשבר האקלים שניתן לקדם יחדיו", אמר הרצוג.

עקבו אחרינו גם ב-Google News