מפקד חטיבת גבעתי לשעבר, תא"ל עופר וינטר, חשף מידע חדש על מבצע "יום שישי השחור" שהתרחש לפני שבע שנים, אותו מבצע בו נהרגו רס"ן בניה שראל, סגן הדר גולדין וסמ"ר ליאל גדעוני.
תא"ל וינטר חשף את המידע בסמינר שהעביר למפקדי חטיבות. במהלך הסמינר סיפר וינטר כי הביע התנגדות לפני תחילת הפעולה, מחשש לחיי אדם. עוד מוסיף וינטר ואומר כי, לצה"ל היה מידע מודיעני לגבי מנהרת טרור פעילה שככל הנראה תצא ממנה פעולת טרור.
תא"ל וינטר, כיום מפקד עוצבת האש, סיפר כי התנגדותו למבצע הגיעה אל אלוף הדרום דאז האלוף סמי תורג'מן, אך זה קיים הערכץ מצב והחליט לאשר את הפעולה בכל זאת

יום שישי השחור זכור כאחד הימים הקשים ביותר במהלך צוק איתן. ביום שישי, 1 באוגוסט 2014, הוכרזה הפסקת אש ל-72 שעות. הפסקת האש הזו הייתה יוזמה של מזכ"ל האו"ם באן קי מון ושר החוץ האמריקאי ג'ון קרי. באותו הבוקר יצא כוח של גבעתי לפעילות איתור וזיהוי מנהרה באזור רפיח. חוליית מחבלים של החמאס ששהתה במנהרה זיהתה את הכוח ופתחה עליו באש. כתוצאה מהירי נהרגו שלושת הלוחמים וגופתו של הדר גולדין נחטפה ועד היום לא הוחזרה.

משפחת גולדין מסרה בתגובה לפרסום: "מפקד הפיקוד, האוגדה ועופר וינטר הגיעו אלינו בינואר 2015 כדי להציג את תחקיר התקרית, וישבו אצלנו בסלון והתווכחו ביניהם. וינטר אמר מפורשות שהוא נלחם כל הלילה נגד הפעילות הזאת, כדי שלא יהיו לנו נפגעים. לצערנו, גם הוא שכח מאז שחייל שלו נשאר בעזה, והוא לא עושה כלום כדי להחזיר את הדר הביתה. אף אחד לא הסביר לנו מעולם למה שלחו אותם בהפסקת אש כשידעו שחמאס מפר את כל הפסקות האש, ומי נתן את ההערכה המודיעינית שאפשר להיכנס לעזה בהפסקת אש שהתקבלה ללא הסכמת חמאס?"

מדובר צה"ל נמסר: "לא נתייחס לתוכן דיונים סגורים ולתחקירים מבצעיים".
