בהולנד בחרו שוב את מארק רוטה כראש הממשלה במדינתם ובכך יכנס לקדנציה רביעית בתפקיד ואף כוחו יעלה בפרלמנט ההולנדי לאחר הבחירות האחרונות שנערכו במשך שלושה ימים בעקבות משבר הקורונה. כך עולה מהסקרים שההולנדים פירסמו הבוקר.
רוטה, ידוע בתור תומך נלהב של ישראל. במסגרת סקר שערכה שגרירות הולנד בישראל, דורגה הולנד על ידי ישראלים כמדינה השנייה הידידותית ביותר לישראל באירופה, לאחר גרמניה. בעיקר הודות לתמיכתה הפוליטית האיתנה במדינת ישראל ולרמת האנטישמיות הנמוכה יחסית בה. מעניין יהיה לראות אם בחירתו שוב כרה"מ תשפיע על החקירה שנפתחה בהאג כנגד ישראל.
עם שגשוג הגוש של רוטה, הימין הקיצוני לא הצליח שוב לבצע פריצת דרך גדולה למרות תקוותו לפנות לסנטימנטים פופוליסטיים ולהפיק תועלת מההאטה הכלכלית הקשה והמגפה שהרגה יותר מ -16,000 בני אדם בהולנד.
רה"מ הנכנס, בן 54, זכה כעת בארבע בחירות ברציפות. הוא נמצא בשלטון למעלה מעשור בראש שלוש קואליציות שונות ועלול להפוך לראש הממשלה המכהן במשך הזמן הרב ביותר איי פעם בהולנד אם יצליח להקים ממשלה חדשה.
לדבריו, המצביעים העניקו למפלגתו "הצבעת אמון מוחצת. זה גם מכריח אותנו לעשות כל שביכולתנו כדי להצליח". בנוסף התייחס רוטה גם למשבר הקורונה שכאמור הוביל למוות של אלפים בארצו: "סדר היום שלפנינו הוא עצום, בשבועות ובחודשים הקרובים עלינו להוביל את הולנד דרך היציאה ממשבר הקורונה."
הסיפור הטראגי של רוטה הוא שלפני מותה של אימו הנפטרה בצל משבר הקורונה בהולנד, מארק רוטה לא פגש את אמו מיקה שנפטרה בגיל-96 מ-20 במרץ ועד למותה ב-13 במאי: "אנו מוקירים תודה על שזכינו להיות איתה זמן רב", אמר רוטה לאחר מותה.
