המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, הודיע הערב כי הורה למשרד החינוך שלא לקבל החלטה בעניין מנהל בית הספר הראלי בחיפה. זאת למרות שהמנהל הפר את הנחיות שר החינוך ומנהל מחוז חיפה, וקיים מפגש 'זום' של תלמידי בית הספר עם פעילי שמאל קיצוני הפועלים כנגד צה"ל.
ניזרי התייחס לטענת ארגון השמאל הקיצוני האגודה לזכויות האזרח, כי ישנן "חששות באשר לפגיעה האפשרית בחופש הביטוי שהוא זכות בסיסית וחשובה ביותר במשטר דמוקרטי, וכן האפקט המצנן שעלול להיגרם כתוצאה מהזמנת מנהלי בית הספר לשימוע". תגובת המשנה ליועמ"ש היא כי "סברנו כי הסוגיות המשפטיות המורכבות והרגישות מצריכות המשך ליבון משותף מול משרד החינוך. בהתאם לכך הועברה למשרד החינוך בקשת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה כי לא תתקבל לאחר השימוע החלטה בעניין עד להשלמת ליבון הנושא עימנו".

בעקבות הפרסום בערוץ 20: מנהל 'הריאלי' הוזמן לשימוע
כזכור, בעקבות הפרסום בערוץ 20 על המפגש שנערך ב'ראלי', מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי זימן את מנהל בית הספר הריאלי בחיפה ואת מנכ"ל הבעלות על בית הספר לשימוע, לאחר שבחרו להתעלם ולפעול בניגוד להנחיות המפורשות של שר החינוך ומנהל מחוז חיפה. ההנחיה הגיעה לאחר ששר החינוך החליט כי תיאסר כניסתם של ארגונים המכנים את מדינת ישראל "מדינת אפרטהייד" להרצות בפני תלמידים בבתי הספר, אשר עומדים בפני גיוס לצה"ל. זאת לאחר שחשפנו מלכתחילה את כנס הזום המתוכנן בריאלי.
במכתב הזימון לשימוע ציין המנכ"ל כי התנהלותו של מנהל בית הספר אפשר את קיום הכנס, תוך התעלמות והפרת הנחיית שר החינוך ומנהל מחוז חיפה שניתנו כדין, ויש בזה כדי לפגוע, בוודאות קרובה, באמון הציבור ובמעמדם של אנשי חינוך, לאור מעמדו כעובד ציבור האמון על חינוכם של תלמידי ישראל.
במכתב הזימון למנכ"ל הבעלות צויין, כי מוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים, וכזה הוא בית הספר הריאלי, מתוקצבים על ידי המדינה, כפוף לעמידתם בקבוע בחוק ובתנאים שנקבעו על ידי המדינה. במסגרת הליך הרישוי חתמה הבעלות על מסמך ובו טופס התחייבות, לפיו היא מתחייבת במפורש לפעול לפי כל הכללים והנהלים שנקבעו על ידי משרד החינוך. מהמצטבר עולה, שבית הספר הפר את התנאים וההתחייבות שבגינם ניתן לבית הספר רישיון ובגינם ניתן לבית הספר תקצוב.
