accessibility-icon
share-icon
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הרמטכ"ל כוכבי: "צהל מכין תכניות שיסכלו את פרויקט הגרעין באירן"

מערכת C14

מערכת C14

יג שבט ה'תשפא (26.01.21)

0

like

0

dislike

הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי התייחס בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי לאיום האיראני ולהסכם הגרעין: "דבר רע ולא נכון"


הרמטכ"ל אביב כוכבי, נשא הערב (ג') דברים בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, בדבריו דיבר כוכבי על המלחמה הבאה, "יפלו פה הרבה טילים" וגם על האיום האיראני: "נכין תוכניות מבצעיות נגד איראן. אסור להגיע איתה להסכם, גם לא משופר".

"אירן פיתחה צנטריפוגות שיאפשרו לה לזנק לפצצה תוך חודשים – אולי שבועות".

"אין ספק שאירן שואפת להיות מדינת גרעין צבאי ולעשות בו שימוש כשהיא מקבלת החלטה. אם הסכם הגרעין ב-2015 היה מתממש, אירן הייתה יכולה להשיג לעצמה פצצה כי הוא לא כלל הגבלות שימנעו את זה" אמר הרמטכ"ל בכנס INSS.

הפתרון לדבריו, הוא הפעלת לחץ על האירנים: "באירן יש לחצים כלכליים משמעותיים, הסחר שלהם צנח דרמטית. את הלחצים האלה חייבים להמשיך בכל דרך. חייבת להיות פעולה נמרצת שבסופה לא תהיה לא פצצה ולא יכולת הסתערות לפצצה. אירן בסוף יכולה להחליט שהיא מתקדמת לעבר פצצה. לאור הניתוח הבסיסי הזה הנחיתי את צה"ל להכין מספר תכניות אופרטיביות ואנחנו שוקדים על התכניות ומפתחים אותן בשנה הקרובה. מי שיחליט על הפעלתן הוא הדרג המדיני".

"כל האויבים שלנו נמצאים בשפל" אמר כוכבי, "גם בגלל המצב הכלכלי וגם בגלל הקורונה שמטופלת אצלם מאוד מאוד רע וחלש וחוסר אמון עמוק אצל כולם, אכזבה עמוקה מהאופן שבו המשטרים שלהם מטפלים בהם".

כוכבי התייחס לאיום הטילים על מדינת ישראל ולעובדה שהם מוחזקים בסביבה אזרחית: "האויב בחר למקם את עצמו במרחב העירוני, הוא בחר למקם את האמל"ח, לרבות הטילים והרקטות במרחב העירוני… הוא מכוון על עפולה, ועל מטולה, ועל גוש דן – אלפי טילים ורקטות בהיקף חסר תקדים".

"זו הזדמנות וחובה מבחינתי להזכיר לאזרחי מדינת ישראל בצורה הכי ברורה שביום פקודה, במלחמה יפלו כאן הרבה מאוד טילים ורקטות וזה לא יהיה פשוט. אל מול האיום הזה אנחנו נעמיד תקיפה נרחבת ביותר, שתכלול את תקיפת הטילים הרקטות והאמל"ח בין אם בשטח פתוח ובין אם בצמוד או בתוך בניינים", ציין הרמטכ"ל.

עקבו אחרינו גם ב-Google News