שר האוצר ישראל כ״ץ החליט להטיל על קובי בליטשטיין, ראש מטה התשתיות הלאומיות במשרד האוצר, את תפקיד מ״מ מנכל משרד האוצר. זאת בשל קביעת נציבות שרות המדינה כי, בעת הזו, לא ניתן למנות מנכ״ל קבע מחוץ לעובדי שרות המדינה.
בליטשטיין ימלא תפקיד זה בנוסף לתפקידו הנוכחי כראש מטה התשתיות הלאומיות. השר כ״ץ בחן את האפשרות להטיל את התפקיד על מנהל רשות המיסים או על החשב הכללי באוצר, אולם החליט שבנסיבות הקיימות לא יוכלו להקדיש את הזמן הנדרש לעבודת המנכ"ל בנוסף למילוי תפקידם הנוכחי.

במסגרת תפקידיו כיהן בליטשטיין, בין היתר, כמשנה למנכ״ל משרד התחבורה, כמנכ״ל בפועל וסמנכ״ל פיתוח ותשתיות, סמנכ״ל משאבי אנוש וראש מנהל תכנית נתיבי ישראל. בליטשטיין יסייע לשר האוצר ולהנהלת ועובדי משרד האוצר במילוי תפקידם בתקופה מאתגרת זו.
כזכור, בתחילת השבוע (א') נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, דחה היום את בקשתו של שר האוצר ישראל כץ למנות את עודד שמיר לתפקיד מנכ"ל המשרד. הרשקוביץ קיבל את המלצת ועדת החריגים לפיה יש לבחור בממלא מקום לתפקיד, וזאת בשל המועד הסמוך לבחירות לכנסת 2021.

"כעולה מהנחיית היועץ המשפטי לממשלה בעניין מינויים בתקופת בחירות, אף שככלל, שר רשאי למנות מנכ"ל בהתאם לשיקול דעתו… וזאת בשים לב לכך שמדובר במינוי אישי של השר, החלפת מנכ"ל בתקופת בחירות עלולה לגרום לחוסר יציבות שלטונית ולתפקוד לקוי של המשרד. על כן, ככלל, יש להימנע משינויים בתפקידי מנכ"לים בתקופת בחירות", נכתב בהודעת נציבות המדינה.
